Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αφήγησης, το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς παρουσιάζει την πρωτότυπη θεατρική δράση για την καταπολέμηση του σχολικού εκφοβισμού στο Μουσείο Βιομηχανικής Ελαιουργίας Λέσβου.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αφήγησης (20 Μαρτίου), το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς διοργανώνει μια ξεχωριστή θεατρική δράση με τίτλο «Το χρώμα του εκφοβισμού», για σχολικές ομάδες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 14 Μαρτίου 2025 στο Μουσείο Βιομηχανικής Ελαιουργίας Λέσβου, με δύο παραστάσεις, στις 10:00 και στις 11:30 το πρωί.
Η θεατρική δράση αφηγείται την ιστορία του Ορέστη, ενός παιδιού που υπήρξε θύμα σχολικού εκφοβισμού λόγω του διαφορετικού χρώματος των ματιών του. Η παράσταση ενσωματώνει στοιχεία πολυαισθητηριακής εμπειρίας και παρέχει στους μαθητές μια βιωματική κατανόηση του φαινομένου του εκφοβισμού. Μέσα από ήχους, τρισδιάστατες εικόνες και γραφικά, οι μαθητές συμμετέχουν ενεργά στην παράσταση, βιώνοντας την ιστορία και αναλογιζόμενοι τις συνέπειες του εκφοβισμού αλλά και τη σημασία της υποστήριξης από το σχολικό περιβάλλον.
Η παράσταση, που πραγματοποιείται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, έχει ως στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό και την ενίσχυση της υποστήριξης στα θύματα αυτής της αρνητικής πρακτικής.
Η δημιουργία και η επιμέλεια της δράσης ανήκουν σε εξαιρετικούς επαγγελματίες, όπως η Αλκμήνη Καλογήρου για την ιδέα και την εγκατάσταση, ο Κωνσταντίνος Θάνος για το κείμενο και ο Αποστόλης Ψαρρός για την καλλιτεχνική επιμέλεια. Η μουσική είναι της Κάτιας Κωστή, ενώ η σύνθεση του χώρου ανέλαβε ο Κωνσταντίνος Σταμουλίδης.
Η συμμετοχή στην παράσταση είναι δωρεάν, ωστόσο απαιτείται κράτηση θέσης. Τα ενδιαφερόμενα σχολεία μπορούν να επικοινωνήσουν με το Μουσείο Βιομηχανικής Ελαιουργίας Λέσβου στο τηλέφωνο 22530 32300 (καθημερινά, εκτός Τρίτης, 10:00-18:00) για περισσότερες πληροφορίες και για να κλείσουν τη θέση τους.
Η δράση αυτή είναι μια μοναδική ευκαιρία για τους μαθητές να κατανοήσουν τη σημασία της ενσυναίσθησης και της αλληλοϋποστήριξης, και να αναγνωρίσουν τις αρνητικές συνέπειες του σχολικού εκφοβισμού σε ένα περιβάλλον τέχνης και γνώσης.