Search

Απαισιόδοξοι οι Έλληνες για οικονομία, ανεργία και ακρίβεια

Η οικονομική αβεβαιότητα, η ακρίβεια και η ανεργία επηρεάζουν την ψυχολογία των Ελλήνων καταναλωτών – Τι δείχνουν τα νέα στοιχεία για το οικονομικό κλίμα

Η οικονομική αβεβαιότητα συνεχίζει να επηρεάζει τους Έλληνες καταναλωτές, καθώς η ακρίβεια, η ανεργία και το υψηλό κόστος ζωής διαμορφώνουν ένα δύσκολο περιβάλλον για τα νοικοκυριά. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, ο δείκτης οικονομικού κλίματος στην Ελλάδα παρουσίασε πτώση τον Φεβρουάριο, επανερχόμενος στα επίπεδα του τέλους του 2024.

Το οικονομικό κλίμα επιδεινώνεται

Η υποχώρηση του δείκτη στις 106,9 μονάδες από 108,6 τον Ιανουάριο αντικατοπτρίζει τις αρνητικές εξελίξεις σε κατασκευές και υπηρεσίες. Παρόλο που το λιανικό εμπόριο και η βιομηχανία παρουσίασαν μικρή βελτίωση, οι προοπτικές παραμένουν αβέβαιες.

Η αβεβαιότητα αυτή τροφοδοτείται από παράγοντες όπως:

  • Ο πληθωρισμός, που συνεχίζει να επιβαρύνει τα εισοδήματα
  • Η ανεργία, που παραμένει σε υψηλά επίπεδα
  • Η διεθνής οικονομική αστάθεια, που επηρεάζει την εγχώρια αγορά

Οι Έλληνες καταναλωτές παραμένουν οι πιο απαισιόδοξοι στην ΕΕ

Παρά τη μικρή βελτίωση του δείκτη καταναλωτικής εμπιστοσύνης, οι Έλληνες εξακολουθούν να έχουν τη χαμηλότερη εμπιστοσύνη στην οικονομία σε σύγκριση με άλλες χώρες της ΕΕ. Στην κατάταξη απαισιοδοξίας ακολουθούν η Εσθονία και η Σλοβενία, αλλά σε καλύτερη θέση από την Ελλάδα.

Η απαισιοδοξία αντανακλάται στις εκτιμήσεις των νοικοκυριών:

  • Το 54% των πολιτών αναμένει επιδείνωση της οικονομικής του κατάστασης
  • Μόλις το 6% εκτιμά ότι η οικονομία θα βελτιωθεί
  • Το 61% θεωρεί ότι οι τιμές θα συνεχίσουν να αυξάνονται

Αποταμίευση και καταναλωτικές δαπάνες: Περιορισμένες δυνατότητες

Η πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών αδυνατεί να αποταμιεύσει, με το 83% των νοικοκυριών να δηλώνει ότι δεν έχει περιθώριο για οικονομίες.

Ωστόσο, υπάρχει μικρή αύξηση στη διάθεση για σημαντικές αγορές (έπιπλα, ηλεκτρικές συσκευές), αν και το 51% των καταναλωτών εξακολουθεί να περιορίζει τις δαπάνες του.

Ανεργία: Παραμένει βασική ανησυχία

Η αγορά εργασίας εξακολουθεί να αντιμετωπίζει προκλήσεις:

  • Το 35% των ερωτηθέντων αναμένει αύξηση της ανεργίας
  • Το 18% εκτιμά ότι η ανεργία θα μειωθεί ελαφρώς

Παρά τις μικρές διαφοροποιήσεις, η γενική εικόνα της αγοράς εργασίας παραμένει δύσκολη, με πολλές θέσεις να παραμένουν επισφαλείς.

Αν και υπάρχουν μικρά θετικά σημάδια, οι αυξανόμενες τιμές, η ανεργία και η δυσκολία αποταμίευσης διατηρούν την οικονομική αβεβαιότητα.

Η πορεία της οικονομίας τους επόμενους μήνες θα εξαρτηθεί από:

  • Την πορεία του πληθωρισμού
  • Τις εξελίξεις στην αγορά εργασίας
  • Τις διεθνείς οικονομικές συνθήκες

Οι Έλληνες καταναλωτές παραμένουν επιφυλακτικοί, καθώς η οικονομική αβεβαιότητα συνεχίζει να επηρεάζει την καθημερινότητά τους.