Ο Δημοτικός Σύμβουλος της Λαϊκής Συσπείρωσης Αυγουστίδης Παναγιώτης σημειώνει για το ζήτημα των συγχωνεύσεων: Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου, σε διατεταγμένη υπηρεσία, εφαρμόζοντας πιστά τις κατευθύνσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας ξαναχτύπησε για άλλη μια φορά, επιχειρώντας να συγχωνεύσει τα δύο τμήματα του νηπιαγωγείου Σκοπέλου.
Στόχος της, να «εξοικονομήσει» με τον τρόπο αυτό μια νηπιαγωγό για να καλύψει κενό σε άλλο νηπιαγωγείο του Δήμου Μυτιλήνης που λόγω μειωμένων διορισμών αναπληρωτών νηπιαγωγών στη Λέσβο δεν κατέστη δυνατό να καλυφθεί στη φάση αυτή.
Εικοσιτέσσερα παιδάκια, εκ των οποίων δύο διαγνωσμένα με ιδιαίτερα μαθησιακά προβλήματα, σε δύο τμήματα που στεγάζονται το ένα σε κοντέινερ, το άλλο σε αίθουσα του υπογείου του σχολείου που ας σημειωθεί οι ίδιοι οι γονείς μετέτρεψαν σε χώρο νηπιαγωγείου, καλούνται τώρα να συστεγαστούν σε μία ακατάλληλη για το σκοπό αυτό αίθουσα, με μία νηπιαγωγό που το μόνο που μπορεί να κάνει είναι η φύλαξη και βασικά η εξασφάλιση της ασφάλειας των παιδιών.
Ούτε λόγος για τον ελάχιστο, βάσει της νομοθεσίας, απαιτούμενο χώρο ανά μαθητή στην αίθουσα ούτε για τις γνωματεύσεις του αρμόδιου παιδαγωγικού φορέα, για μαθητές με ιδιαίτερες μαθησιακές δυσκολίες, πόσο μάλλον δε για την ποιότητα της παρεχόμενης προσχολικής αγωγής και διαπαιδαγώγησης κάτω από αυτές τις αντίξοες συνθήκες.
Είναι η κυβερνητική πολιτική που αντιμετωπίζει τους μαθητές στεγνά σαν αριθμούς σε λογιστικά βιβλία, θυσιάζοντάς τους κάθε φορά στη λογική του κόστους – οφέλους.
Καλούμε τη Διεύθυνση να ακούσει τις φωνές των γονιών του νηπιαγωγείου και της εκπαιδευτικής κοινότητας και να μην προχωρήσει στη συγχώνευση των δύο τμημάτων.
Την πολιτική των ανεπαρκών διορισμών αναπληρωτών εκπαιδευτικών δεν μπορεί να πληρώνουν κάθε φορά οι μαθητές και οι γονείς των.
Όταν τα χωριά μας μαραζώνουν από την υπογεννητικότητα, τη μετανάστευση και κατ’ επέκταση την έλλειψη νέων ανθρώπων, πρακτικές σαν κι αυτές αποτελούν μια ακόμα μαχαιριά για την τοπική κοινωνία, για την ίδια τους την ύπαρξη.
Καλούμε το Δήμαρχο και τη δημοτική αρχή να παρέμβει και να σταματήσει τον κατήφορο αυτό.
Τονίζουμε για πολλοστή φορά ότι η λύση είναι να καλυφθούν με αναπληρωτές όλα τα κενά της γενικής εκπαίδευσης, των ειδικοτήτων και της ειδικής αγωγής, ώστε να λειτουργήσουν απρόσκοπτα τα σχολεία και όχι η προσφυγή στις συγχωνεύσεις τμημάτων ή στη μετατροπή των μαθητών σε νομάδες της εκπαίδευσης, όπως εφαρμόζεται στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Φωτογραφία από Esi Grünhagen από το Pixabay