H εταιρεία ανάλυσης ταξιδιωτικών δεδομένων Mabrian και η ελληνική εταιρεία στρατηγικής τουριστικού μάρκετινγκ Mindhaus, διαπίστωσαν ότι υπήρξε μια αξιοσημείωτη αλλαγή στη ζήτηση καθώς οι ταξιδιώτες αναζητούσαν λιγότερο συνωστισμό, πιο δροσερό καιρό και καλή σχέση ποιότητας τιμής.
Όπως διαβάζουμε στο economistas
Η Λέσβος
Τα νησιά εκτός των παραδοσιακών τουριστικών προορισμών στα βόρεια μέρη του Αιγαίου κερδίζουν δημοτικότητα. Η Λέσβος σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση επισκεπτών από έτος σε έτος, με 78,8%. Είναι το τρίτο μεγαλύτερο νησί της Ελλάδας και αποτελείται από πεδιάδες που μοιάζουν με έρημο, έλη, δασώδη βουνά και ελαιώνες, σημειώνει το Travel News.
Η Χίος, επίσης στο Βόρειο Αιγαίο, σημείωσε ετήσια αύξηση 65,2%. Νησιά όπως η Σάμος, η Σκόπελος και η Σκιάθος κερδίζουν επίσης δημοτικότητα.
Ζήτηση για εμπειρίες
Αυτό είναι μια θετική ένδειξη για τις μελλοντικές τουριστικές τάσεις της Ελλάδας. «Η ζήτηση για εξερεύνηση τοποθεσιών που θεωρούνται λιγότερο πολυσύχναστες όσον αφορά την επισκεψιμότητα, μπορεί να συμβάλει στην ενίσχυση της τουριστικής βιωσιμότητας διανέμοντας τουριστικά οφέλη σε ολόκληρη τη χώρα», δήλωσε ο Carlos Cendra, Διευθυντής Μάρκετινγκ και Επικοινωνιών στη Mabrian.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν επίσης ότι ένας αυξανόμενος αριθμός επισκεπτών ανέφερε τις εμπειρίες ως τον κύριο λόγο για να επισκέπτονται την Ελλάδα. Αυτό ήταν το κίνητρο για το 21,1% των ερωτηθέντων ταξιδιωτών παγκοσμίως, σημειώνοντας αύξηση 12,1 ποσοστιαίων μονάδων σε σχέση με το 2019.
Προς νέο ρεκόρ ο τουρισμός
Συνολικά, η Ελλάδα αναμένεται να καταγράψει νέο ρεκόρ σε αφίξεις φέτος.
Η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση αυξήθηκε κατά 4,1% τον Ιούλιο του 2024 και κατά 11,2% την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2024.
Ειδικότερα, η ταξιδιωτική κίνηση μέσω αεροδρομίων αυξήθηκε κατά 12,0% και αυτή μέσω οδικών συνοριακών σταθμών κατά 9,9%.