Search

Νέα απάτη αδειάζει τραπεζικούς λογαριασμούς

H κλήση φαίνεται να προέρχεται από τράπεζα, ωστόσο στην άλλη άκρη της γραμμής απατεώνας παριστάνει τον τραπεζικό υπάλληλο.

Για μία νέα απάτη που μπορεί να αδειάσει τον λογαριασμό σας, προειδοποιεί η Ελληνική Ένωση Τραπεζών: πρόκειται για την απάτη τύπου Caller ID Spoofing (αλλαγή ταυτότητας του αριθμού κλήσης και υποκλοπή πραγματικού αριθμού).

Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, πελάτες τραπεζών και λοιπών χρηματοπιστωτικών οργανισμών, δέχονται τηλεφώνημα που ενώ φαίνεται να προέρχεται από την τράπεζά τους -καθώς η υπηρεσία αναγνώρισης κλήσης του παρόχου τηλεπικοινωνιών εμφανίζει στον πελάτη το τηλέφωνο της τράπεζάς του- στην πραγματικότητα προέρχεται από κακόβουλους τρίτους που εκμεταλλευόμενοι υφιστάμενες τεχνολογικές δυνατότητες και χωρίς να έχουν παραβιαστεί τα συστήματα της τράπεζας, καλούν υποδυόμενοι τραπεζικά στελέχη προσπαθώντας να υποκλέψουν ευαίσθητα τραπεζικά στοιχεία (username & password, αριθμούς καρτών, PIN, OTPs, κ.λπ) προκειμένου να αποσπάσουν χρήματα από τους λογαριασμούς των θυμάτων τους.

Πώς Λειτουργεί η Απάτη

Οι απατεώνες χρησιμοποιούν προηγμένη τεχνολογία για να εμφανίσουν τον πραγματικό αριθμό τηλεφώνου της τράπεζάς σας στην οθόνη του κινητού σας. Το θύμα πείθεται ότι μιλάει με την τράπεζά του και ακολουθεί τις οδηγίες της “υπαλλήλου”. Συνήθως, του ζητούν να αλλάξει PIN ή να μεταφέρει χρήματα σε “ασφαλή” λογαριασμό, οδηγώντας σε πλήρη απώλεια των χρημάτων του.


Επτά Σημεία Προσοχής

  1. Πίεση χρόνου: Ο καλών προσπαθεί να σας αγχώσει, λέγοντας ότι η κατάσταση είναι επείγουσα.
  2. Αίτημα για ευαίσθητα στοιχεία: Ζητούν PIN, στοιχεία κάρτας ή κωδικούς online banking.
  3. Παραπλανητικά SMS: Εμφανίζουν κωδικούς OTP που υποτίθεται ότι ακυρώνουν συναλλαγές.
  4. Εικονικές συναλλαγές: Σας προτρέπουν να κάνετε “δοκιμαστικές” μεταφορές χρημάτων.
  5. Ανάληψη μετρητών: Ζητούν να πάτε σε ATM για συγκεκριμένες ενέργειες.
  6. Courier παραλαβή: Προσφέρουν να στείλουν courier για την κάρτα και το PIN σας.
  7. Ερωτήσεις για τη συσκευή σας: Ρωτούν για το κινητό σας ή σας προτρέπουν να το απενεργοποιήσετε.

Συμβουλές Προστασίας

  1. Επιβεβαίωση κλήσης: Εάν δεχθείτε παρόμοια κλήση, τερματίστε τη συνομιλία και καλέστε απευθείας την τράπεζά σας.
  2. Μην αποκαλύπτετε PIN: Κανένας τραπεζικός υπάλληλος δεν θα ζητήσει ποτέ PIN ή κωδικούς πρόσβασης.
  3. Διαβάστε τα SMS: Ελέγχετε προσεκτικά τα μηνύματα OTP πριν εισαγάγετε τον κωδικό.
  4. Αποφύγετε βιαστικές αποφάσεις: Μην αφήνετε κανέναν να σας πιέζει να ενεργήσετε αμέσως.

Γιατί Επικεντρώνονται σε Επιχειρήσεις

Οι απατεώνες στοχεύουν κυρίως σε εταιρείες με μεγάλη ρευστότητα, καθώς μπορούν να αποκομίσουν μεγαλύτερα κέρδη. Ωστόσο, οι ιδιώτες δεν εξαιρούνται.

FAQs

  • Πώς μπορώ να ελέγξω αν μια κλήση είναι γνήσια; Καλέστε την τράπεζά σας στον επίσημο αριθμό της.
  • Μπορούν οι τράπεζες να επιστρέψουν τα χαμένα χρήματα; Αυτό εξαρτάται από τις περιστάσεις και την πολιτική της τράπεζας.
  • Τι να κάνω αν πέσω θύμα; Επικοινωνήστε αμέσως με την τράπεζά σας και καταγγείλετε το περιστατικό στην αστυνομία.