Search

2084: Στα χρόνια της τεχνητής νοημοσύνης

“2084: Στα χρόνια της τεχνητής νοημοσύνης” τιτλοφορείται η έκθεση του Βασιλείου Καγκαρά. Η έκθεση παρουσιάζεται από το Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών Τσιχριτζή (ΙΕΤΤ) από τις 4 έως τις 20 Μαρτίου 2025.

Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν το Σάββατο 8 Μαρτίου, στις 20:00.

Μια εικαστική σπουδή στο παρόν και το μέλλον της τεχνητής νοημοσύνης από τον ζωγράφο Βασίλειο Καγκαρά.

Ο καλλιτέχνης στην καινούργια του εικαστική διαδρομή αποτυπώνεται στην έκθεση ζωγραφικής ‘’2084: Στα χρόνια της τεχνητής νοημοσύνης’’. Επέλεξε ένα θέμα ιδιαίτερα απαιτητικό αισθητικά, αφού έμπνευση και στόχος του είναι η απόδοση του κυρίαρχου προβληματισμού. Το δίλλημα των καιρών μας είναι αν και κατά πόσο η τεχνητή νοημοσύνη και οι νέες τεχνολογίες μπορούν να υπερκεράσουν την ανθρώπινη βούληση. Επίσης, αν μπορούν να την καταστήσουν προέκταση του ψηφιακού κόσμου.

Με λογισμό και με όνειρο, με γνώση και ευαισθησία εκτυλίσσεται ο στοχασμός του καλλιτέχνη. Αυτό αποτυπώνεται στους πίνακές του σε μουσαμά. Μέσα από το λευκό κυρίως φόντο αναδύονται μορφές ά-μορφές συγκερασμένες με τεχνητά – μηχανικά χαρακτηριστικά. Η λευκότητα του φόντου δεν είναι παρά μια ομιλούσα ουδετερότητα, που αφήνει στο θεατή τη δυνατότητα (αναγκαστική ίσως) αναστοχασμού με ορίζοντα τη διατύπωση μιας προσωπικής άποψης – θέσης.

Το σχέδιο είναι δυναμικό και η εναλλαγή της έντασης των χρωμάτων υπηρετούν με ιδιαίτερα πρωτότυπο τρόπο το βαθύ στοχασμό του καλλιτέχνη στο κυρίαρχο θέμα. Αυτό δικαιώνει τη ρήση ότι η τέχνη αναπαριστά την εποχή της με το δικό της τρόπο. Ακόμη και αξίες και θεσμοί όπως η Δικαιοσύνη αποδίδονται με το δυισμό ενός προσώπου. Σε συνδυασμό με την ανισορροπία του ζυγού της Θέμιδος, προάγει τον προβληματισμό ενός μελλοντικού τρόπου απόδοσης της δικαιοσύνης.

Το συναίσθημα ανεπαισθήτως παρόν αφήνει και πάλι το θεατή να αποτιμήσει την ένταση της ύπαρξης ή μη του πραγματικά ανθρώπινου σε ένα μελλοντικό κόσμο του 2084. Αυτή είναι μια παραφθορά της Οργουελικής χρονολογίας. Η συγκεκριμένη έκθεση ζωγραφικής είναι ανοιχτή στον προβληματισμό και στην κριτική, αισθητική, κοινωνική και φιλοσοφική.