Από το αόρατο προφιτερόλ του Γιώργου Κωνσταντίνου, στα “Χτυποκάρδια στο θρανίο” του Σακελλάριου έως τις αισθησιακές μπουκιές της Έλενας Ναθαναήλ στον “Φόβο” του Μανουσάκη και τα μπαχάρια της “ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ Κουζίνας” του Μπουλμέτη, το ελληνικό σινεμά, σε όλη του την πορεία, εκτός από ήχους και εικόνες, είχε πάντα και μια δική του μυρωδιά και γεύση. Αυτή τη “νοστιμιά” συγκέντρωσε και παρουσιάζει σε μια πρωτότυπη έκθεση στη Θεσσαλονίκη, το Εργαστήριο Μουσειολογίας του Τμήματος Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Μυτιλήνη, «Museolab” στο πλαίσιο της συνεργασίας του με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
Η έκθεση που θα φιλοξενηθεί στο Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης θα ξεκινήσει με την έναρξη του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ την Παρασκευή 3 Μαρτίου, και θα λειτουργεί μέχρι το καλοκαίρι.
Στο «γευστικό» πνεύμα του φετινού Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ που εγκαινιάζει πανηγυρικά μια νέα θεματική ενότητα με θέμα το φαγητό, η έκθεση του «Museolab» με το χαρακτηριστικό τίτλο, «ΧΩΡΙΣ ΜΑΧΑΙΡΙ ΚΑΙ ΠΙΡΟΥΝΙ» εστιάζει στο φαγητό στον ελληνικό κινηματογράφο. Το κινηματογραφικό φαγητό, άλλοτε διακριτικά και άλλοτε πιο έντονα, βοήθησε στη δόμηση χαρακτήρων, υπαινίχθηκε κοινωνικές ανισότητες, συνέβαλε τόσο στη σκιαγράφηση της ελληνικής πραγματικότητας όσο και στην ποιητική υπέρβασή της.
Η περιοδική έκθεση που οργανώνεται στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ επιχειρεί να προσθέσει αυτές τις γεύσεις στο χώρο του Μουσείο Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, σε μικρές μπουκιές, “χωρίς μαχαίρι και πιρούνι”.