Από το 2000 όπου με το έργο της αναπλάσεως της Ερμού (επί Δημαρχίας Γιακαλή ) δημιουργήθηκαν τα πολυσυζητημένα πλακόστρωτα της – καθώς και με την απόφαση για πεζοδρόμησή της – δεν είχαν γίνει ουσιαστικές παρεμβάσεις για την αποκατάσταση των φθορών του βασικού εμπορικού δρόμου της πόλης.
Το «βάρος» της κίνησης , τόσο των ιδιωτικών αυτοκινήτων όσο και των απορριμματοφόρων των φορτηγών τροφοδοσίας και άλλων οχημάτων είχαν καταστρέψει μεγάλο τμήμα του δρόμου .
Από την περασμένη εβδομάδα με ιδιαίτερη ικανοποίηση είδαμε να γίνεται επιτέλους μια ολοκληρωμένη και ουσιαστικότερη αποκατάσταση των φθορών των πλακοστρώσεων της Ερμού και ορισμένων παράδρομων της τα οποία απευθυνόμενοι στο Δήμο Λέσβου μας ενημέρωσαν ότι πρόκειται για το έργο «Αποκατάσταση φθορών πλακοστρώσεων κι πόλεων Ν.Α. Λέσβου» με ανάδοχο την εταιρεία ΜΙΝΑΒΡΑ Α.Ε.
Ο επιβλέπων μηχανικός του δήμου κος Δημήτρης Πανάρας μιλώντας στην εφημερίδα ΠΟΛΙΤΙΚΑ τόνισε χαρακτηριστικά ότι: « Όλα τα προηγούμενα χρόνια τα προβλήματα των φθορών αντιμετωπίζονταν κάθε φορά τοπικά και βέβαια αφορούσαν εργασίες μικρής κλίμακας. Σήμερα δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα στην οδό Ερμού κατορθώσαμε να κλείσουμε πληγές χρόνων αλλά και να δούμε και ορισμένους παράδρομους όπως τη Μητροπόλεως , τη Σάμου , τη Χίου , την Αρχιπελάγους , την Α.Μητρέλια κ.α.»
Μετά την ολοκλήρωση των αποκαταστάσεων αυτών κρίνεται σχεδόν αναγκαίο να σφίξουν τα μέτρα προκειμένου ο πολύπαθος δρόμος της Ερμού και που με απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου έχει χαρακτηριστεί ως πεζόδρομος να λειτουργήσει σύμφωνα με αυτά που ισχύουν για όλους τους πεζόδρομους της Ελλάδος .
Να δωθεί εξ ολοκλήρου στους πεζούς η Ερμού
Αξίζει δε να σημειώσουμε ότι η πλακόστρωση της Ερμού που μετράει ήδη 18 χρόνια και στην οποία έχει χρησιμοποιηθεί ντόπια ορθογωνισμένη πέτρα Μιστεγνών , μπορεί να αποτελεί μια σημαντική ενέργεια του Δήμου , όμως αν συνεχίσουν να διέρχονται αυτοκίνητα και μηχανάκια με την ίδια συχνότητα θα ξαναφτάσει στα δεδομένα του χθες.
Πρόθεση μεγάλης μερίδας του εμπορικού πυρήνα της πόλης είναι να προχωρήσει η διαδικασία από κάθε αρμόδια αρχή ώστε ο χαρακτηρισμένος πεζόδρομος να δοθεί στους πεζούς ώστε να αυξηθεί και η κίνηση της πόλης, αλλά και να υπάρξει μεγαλύτερη ασφάλεια σε ότι έχει να κάνει με τους πεζούς που διέρχονται σε αυτή .
Ήδη η διάθεση των καταστηματαρχών είναι χαρακτηριστική αφού τοποθετούν ογκώδη αντικείμενα και γλάστρες κατά μήκους του δρόμου κατά τη διάρκεια του ωραρίου των καταστημάτων για να εμποδίσουν τη διέλευση δικύκλων και αυτοκινήτων .
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Ερμού των Αθηνών όπου η πεζοδρόμηση έφερε θετικά αποτελέσματα μετατρέποντας αυτό το κομμάτι της πρωτεύουσας σε σημείο περιπάτου, αναψυχής και εμπορικής δραστηριότητας.
Όσο για το θέμα ασφάλειας και αστυνόμευσης αυτό τέθηκε πρόσφατα σε συνάντηση όλων των εμπλεκομένων φορέων στο Επιμελητήριο όπου διάθεση όλων ήταν η συνεργασία για να ξεπεραστούν όποια προβλήματα. .