Search

Στη Μυτιλήνη με eco-car! Το ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο του μέλλοντος

 

Παρά το ακριβό κόστος της ηλεκτρικής τεχνολογίας, η αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου γίνεται ολοένα και πιο ανταγωνιστική σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα που φέρουν κινητήρες εσωτερικής καύσης, βενζίνης, πετρελαίου ή ακόμη υγραερίου και φυσικού αερίου.

Δυστυχώς, στη χώρα μας έχουμε αρκετό δρόμο ακόμη να διανύσουμε ως προς αυτή την κατεύθυνση, ίσως γιατί μας λείπει η σχετική υποδομή για φόρτιση, αλλά και επειδή γενικά η φορολογία των οχημάτων παραμένει ακόμη πολύ υψηλή.

Όπως και να’ χει πάντως το ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο θα είναι το αυτοκίνητο του μέλλοντος και δεν είναι πολύ μακριά μας το μέλλον αυτό αν αναλογιστούμε πως η ανάγκη για αλλαγή έχει ήδη αρχίσει να διαφαίνεται επιτακτικά, ενώ ήδη αρκετοί εξ ημών έχουμε την ανάγκη να στραφούμε σε μια βιώσιμη και εναλλακτική λύση στις μετακινήσεις μας.

Δεν περιμένουμε να συμβούν δραστικές αλλαγές από τη μια μέρα στην άλλη, όμως τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα κάνουν ήδη αισθητή την παρουσία τους και στην πόλη μας, διεκδικώντας μερίδιο στις μετακινήσεις και μάλιστα με ξεκάθαρο οικολογικό προφίλ, ενώ εξάπτουν το ενδιαφέρον των πολιτών σχετικά με τη φιλοσοφία τους, τα χαρακτηριστικά κατασκευής μα κυριότερα τα χαρακτηριστικά κόστους και απόδοσης.

Η περιέργεια..στην πρίζα

Πώς είναι όμως να οδηγείς και πολύ περισσότερο να κατέχεις ένα τέτοιο αυτοκίνητο;

Η εταιρεία ΚΑΚΚΑΡΟΣ ΑΒΕΕ δραστηριοποιείται από το 1988 στο χώρο των ανανεώσιμων πηγών, συστημάτων αυτοματισμού και εξοικονόμησης ενέργειας, κατορθώνοντας να ξεχωρίσει στη Λέσβο χάρη στις καινοτομικές τις δράσεις.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα το σύγχρονο, ιδιόκτητο κτίριο που στεγάζεται στην Παγανή, το οποίο είναι εντελώς αυτόνομο ενεργειακά, με τη χρήση φωτοβολταϊκών και ανεμογεννητριών, επομένως δεν θα μπορούσε να μην υποστηρίξει το καινοτομικό, ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο.

Το Eco-Car είναι διθέσιο, αμιγώς ηλεκτρικό, όμορφο, φτηνό και παρκάρει εκεί που δεν χωράει κανένα άλλο αυτοκίνητο, στη θέση ενός κάδου σκουπιδιών!

Το κυριότερο όμως χαρακτηριστικό του είναι πως αποτελεί προϊόν ελληνικής καινοτομίας.

Για την ακρίβεια, το Eco-Car έχει σχεδιαστεί στην Ελλάδα και παράγεται στην Κίνα. Η προσπάθεια ξεκίνησε πριν από τέσσερα χρόνια από την ελληνική εταιρεία Ecosun που είναι υπεύθυνη για τη σύλληψη της ιδέας, το σχεδιασμό του προϊόντος και την προμήθεια των ηλεκτρικών συστημάτων και των μπαταριών.

Τα υπόλοιπα γίνονται στην Κίνα όπου υπάρχει σαφέστατα μεγαλύτερη εμπειρία στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων και, επίσης, πολύ πιο ευέλικτες συνθήκες παραγωγής που παίζουν σημαντικό ρόλο στην ανταγωνιστικότητα της τελικής τιμής του προϊόντος.

Το Eco-Car είναι ένα σύγχρονο αυτοκίνητο πόλης που μπορεί να μεταφέρει δύο άτομα, οι τροχοί είναι τοποθετημένοι ακριβώς στα άκρα και το μήκος του (2.25m) ισούται με το πλάτος ενός συνηθισμένου αυτοκινήτου.

Η αυτονομία του Eco-Car φτάνει τα 120Km σε συνθήκες κίνησης πόλης, με μέση ταχύτητα κίνησης 40km/h. Ο ηλεκτρικός κινητήρας του είναι ισχύος 7.5kW και τροφοδοτείται από 6 μπαταρίες στα 72V.Μπορείς να το φορτίσεις χρησιμοποιώντας μία συνηθισμένη οικιακή πρίζα τύπου «σούκο», αφού το ηλεκτρικό φορτίο που απαιτείται είναι παρόμοιο με αυτό που χρειάζεται ένα μικρό κλιματιστικό ή μία ηλεκτρική σκούπα.

Η πλήρης φόρτιση διαρκεί περίπου 8 ώρες, ενώ σε περίπου 20 λεπτά μπορεί να φορτιστεί στο 70%.

Όπως μας λέει ο κ. Σωφρόνης Κεχαγιάς , το αυτοκίνητο είναι απόλυτα φιλικό στο περιβάλλον, έχει μηδενικούς ρύπους αφού δεν χρησιμοποιεί καμία καύσιμη υλη.

Η απόσταση που μπορεί να διανύσει (σε κατάλληλες συνθήκες) είναι 100 χλμ και το κόστος του ρεύματος των χιλιόμετρων αυτών είναι μόλις 1 ευρώ!

Ας σημειωθεί ότι στην περίπτωση που κινείται σε κατηφορικό δρόμο, οι μπαταριές του φορτίζονται από την κίνηση των τροχών.

Ποιοτικά χαρακτηριστικά… υπεροχής

Εσείς επιλέγετε το γρήγορο ή το αργό . Για την ώρα, κυκλοφορούν δύο εκδόσεις του Eco-Car: το Low Speed με τελική ταχύτητα 45km/h και το High Speed με τελική ταχύτητα 80km/h .

Δεν έχει τέλη κυκλοφορίας και το μόνο που χρειάζεται να επιβαρυνθείτε είναι ασφάλεια του.

Τι γίνεται όμως με τη συντήρησή του; Πόσο θα μας κοστίσει το σέρβις, που είναι ο μόνιμος «πονοκέφαλος» των οδηγών;

Ο κ. Κεχαγιάς μας εξηγεί : «Όσον αφορά στη συντήρηση, το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι στα πρώτα 5000 χλμ μια αλλαγή στις βαλβολίνες και από εκεί και πέρα μόνο τα αναλώσιμα( τακάκια φρένων, λάστιχα κ.λπ.)

Οι μπαταρίες του διαρκούν περίπου στα 4 χρόνια και η αλλαγή τους κοστίζει περίπου 1000 ευρώ. Αν όμως αναλογιστείτε τα χρήματα που εξοικονομούνται αυτά τα 4 χρόνια από τα καύσιμα, τα σέρβις και τα τέλη κυκλοφορίας θα δείτε ότι το κόστος αυτό είναι μηδαμινό».

Τέλος, υπάρχουν πολλά έξτρα αξεσουάρ που μπορεί να συμπεριλάβει το αυτοκίνητο, όπως GPS, κάμερα οπισθοπορείας, bluetooth, οθόνη αφής, ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές κτλ.

 

 

Αν σας ενδιαφέρουν πάντως επιπλέον στοιχεία και πληροφορίες οι ειδικοί στην ΚΑΚΚΑΡΟΣ

ΑΕΒΕ θα σας κατατοπίσουν πλήρως. Και που ξέρετε; Ίσως μια δοκιμή, να σας πείσει.

Καλή οδηγική εμπειρία λοιπόν….

Πότε εμφανίστηκε το πρώτο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο;

Τη δεκαετία του ’40, με την λήξη του Β΄ παγκοσμίου πολέμου, η Tachikawa Aircraft (που μετέπειτα έγινε Tama Cars Co.) ξεκίνησε την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων. Αφορμή γι’ αυτό ήταν η μεγάλη έλλειψη βενζίνης εκείνη την εποχή.

Έτσι το 1947, η εταιρεία κατάφερε να δημιουργήσει ένα πρωτότυπο φορτηγό 2 θέσεων (και με δυνατότητα μεταφοράς φορτίου 500 κιλών) με κινητήρα 4,5 ίππων και νέο σχεδιασμό αμαξώματος. Το εν λόγω όχημα ήταν το “Tama”, παίρνοντας το όνομά του από την ομώνυμη περιοχή στην οποία γινόταν η κατασκευή του.

Η τελική ταχύτητά του ήταν 34 χλμ/ώρα. Στη συνέχεια, η εταιρεία δημιούργησε το πρώτο της επιβατικό αυτοκίνητο. Με δύο πόρτες και καθίσματα για τέσσερις επιβάτες, το όχημα αυτό μπορούσε να αναπτύξει την μέγιστη ταχύτητα των 35 χλμ /ώρα, διανύοντας μια απόσταση 65 χλμ με μια μόνο φόρτιση. Ο πρώην κατασκευαστής αεροσκαφών είχε αναπτύξει πολλές, καινοτόμες ιδέες, αναφορικά με τον σχεδιασμό και την κατασκευή του Tama, όπως για παράδειγμα για τις συστοιχίες των συσσωρευτών του.

Συγκεκριμένα, ο χώρος των μπαταριών βρισκόταν σε «διαμέρισμα-θάλαμο», στο δάπεδο του ηλεκτροκίνητου Tama. Υπήρχαν δύο τέτοια «διαμερίσματα», ένα σε κάθε πλευρά. Κάθε θήκη μπαταρίας είχε κυλίνδρους έτσι ώστε οι χρησιμοποιημένες μπαταρίες να μπορούν να βγαίνουν και να αλλάζονται γρήγορα με αντίστοιχες φορτισμένες. Χάρη σε αυτή την τεχνολογία, το Tama πήρε την πρώτη θέση στις σχετικές δοκιμές απόδοσης του Υπουργείου Εμπορίου και Βιομηχανίας της Ιαπωνίας, το 1948.

Το Tama παρήχθη τόσο ως επιβατικό όσο και ως φορτηγό, σε βενζινοκίνητες και ηλεκτροκίνητες εκδόσεις. Τον Ιούνιο του 1948, η Tachikawa Aircraft άλλαξε το όνομά της σε Tama Cars Co. Υπό την «σκέπη» της παρήχθησαν τα επιβατικά μοντέλα Tama Junior (1948) και Tama Senior (1949). Το 1952, η εταιρεία μετονομάστηκε σε Prince Motor Co, Ltd, και το 1966 η Prince συγχωνεύθηκε με τη Nissan.

 

Πηγή: http://www.voria.gr