Η ετήσια έκθεση “The Wild Ones” της K-Gold Temporary Gallery , της νομαδικής γκαλερί με έδρα τη Λέσβο παρουσιάζει το έργο έξι διεθνών φωτογράφων μέσα από τον λογαριασμό της πλατφόρμας στο Instagram (@kgoldtemporarygallery). H έκθεση εξετάζει τις αναζητήσεις, τις τάσεις και τους πειραματισμούς στη σύγχρονη φωτογραφία, με σημείο αφετηρίας τις προκλήσεις που η εποχή της εικόνας επιφέρει στις ανθρώπινες κοινωνίες.
Στο πρώτο από τα έξι μέρη της έκθεσης παρουσιάζεται η πρόσφατη σειρά φωτογραφιών “Mood Ring” της Βρετανίδας Polly Brown, που εστιάζει στο σύνθετο κόσμο των συναισθημάτων και την ιδιαίτερη σχέση τους με τη γλώσσα. Η Polly Brown (γεν. 1986) ακολουθεί διεπιστημονική πρακτική που συνδυάζει εκτυπώσεις, ταινίες και βιβλία. Τα έργα της, αν και εκλεκτικά, επιχειρούν να προκαλέσουν την υπέρβαση της καθημερινότητας και να δημιουργήσουν ψυχο-γεωγραφικές τάσεις από το φαινομενικά τετριμμένο. Χρησιμοποιεί στοιχεία νεκρής φύσης, performance και κλασικό ρεπορτάζ για να αποτυπώσει εννοιολογικές φωτογραφικές διερευνήσεις. Έχει συνεργαστεί με το Frieze, ICA, Gucci, Miu Miu, Jil Sander, National Portrait Gallery και τους Times. Η Brown έχει τακτική στήλη στο περιοδικό AnOther.
H επιλογή των καλλιτεχνών είναι του Νικόλα Βαμβουκλή, ενώ την έκθεση συνοδεύει μια σειρά συζητήσεων μεταξύ της Βίκυς Τσίρου και των φωτογράφων, που στόχο έχουν να φωτίσουν διάφορες πτυχές των πρακτικών τους
The Wild Ones: Polly Brown
Συνέντευξη στην Βίκυ Τσίρου
BT: Τις επόμενες εβδομάδες θα “καταλάβεις” τον λογαριασμό της K-Gold Temporary Gallery στο Instagram με το τελευταίο σου πρότζεκτ “Mood Ring”. Περί τίνος πρόκειται;
PB: Το “Mood Ring” είναι μία συλλογή φωτογραφικών σκηνικών και αναπαραστάσεων που συνοδεύονται από ασαφείς και αρχαϊκούς ορισμούς συγκεχυμένων συναισθημάτων. Οι φωτογραφίες χρησιμοποιούνται όχι τόσο για την άμεση απεικόνιση του νοήματος των λέξεων, όσο ως ποιητικά σχόλια, γνωρίζοντας ότι οι λέξεις, ανεξάρτητα από το πόσο συγκεκριμένες είναι, θα αδυνατούν πάντα να περιγράψουν αυτό που νιώθουμε.
BT: Πώς είναι η διάθεση σου αυτήν την περίοδο;
PB: Νιώθω αυθόρμητη, αλλά με μια ελαφρώς βαθύτερη ανησυχία.
BT: Στη δουλειά σου συχνά αποτυπώνεις στιγμές της οικιακής ζωής. Για ποιό λόγο επικεντρώνεσαι σε αυτές τις λεπτομέρειες; Γιατί τις βρίσκεις μοναδικές;
PB: Χρησιμοποιώ τον οικιακό χώρο κυρίως ως σκηνικό για παρεμβάσεις, performance και άλλες σκηνοθετημένες καταστάσεις και λιγότερο για τη καταγραφή ή την αποτύπωση της ζωής στο σπίτι. Μου αρέσει να περιεργάζομαι τους χώρους που με περιβάλλουν.
BT: Ποια είναι τα καλλιτεχνικά σου είδωλα;
PB: Ο Yves Klein, ο John Cooper Clark και ο Ed Ruscha.
BT: Πότε ανακάλυψες την κλίση σου προς τη φωτογραφία;
PB: Σπούδασα Καλές Τέχνες στο κολέγιο και πολύ σύντομα ανακάλυψα πως έκανα κυρίως έργα με φωτογραφικό αποτέλεσμα. Δεν ήταν τόσο η επιθυμία καταγραφής διαμέσου της φωτογραφίας, όσο η τάση να χρησιμοποιώ την εικόνα ως μέσο για να διερευνήσω τις ιδέες ή τις ανησυχίες μου.
BT: Θεωρείς ότι ο τόπος που μεγάλωσες έχει επηρεάσει τη δουλειά σου;
PB: Μεγάλωσα στα νότια της Αγγλίας. Ήταν μία ήσυχη περιοχή, γι’ αυτό ίσως στα έργα μου επικεντρώνομαι σε εσωτερικά σκηνικά.
BT: Πώς είναι να είσαι φωτογράφος στις μέρες μας;
PB: Πιστεύω πως είναι εξίσου προκλητική και ενθουσιώδης εποχή για να είσαι φωτογράφος. Είναι πρόκληση να χαράζεις το δρόμο σου σε ένα τόσο κορεσμένο πεδίο. Ωστόσο, είναι επίσης μια περίοδος στην οποία οι άνθρωποι πειραματίζονται με αυτό το μέσο και αναλαμβάνουν ρίσκα, εξερευνώντας και εξυμνώντας μια γλώσσα που βασίζεται στην εικόνα. Σήμερα, επικοινωνούμε τόσο πολύ με εικόνες και η πρόσληψη οπτικών ερεθισμάτων είναι τόσο μεγάλη, που τίθενται ενδιαφέροντα και απαιτητικά ερωτήματα με το οποία οι φωτογράφοι μπορούν και πρέπει να ασχοληθούν.
BT: Τι περιλαμβάνει η δημιουργική σου διαδικασία;
PB: Περνάω αρκετή ώρα παίζοντας. Μου αρέσει να φτιάχνω γρήγορα γλυπτά, να κάνω μικρούς βανδαλισμούς, να τακτοποιώ ξανά τα δωμάτια. Θα καταγράψω το γεγονός, αλλά αυτή η διαδικασία δεν είναι προσανατολισμένη, αλλά αρκετά ελεύθερη. Στη συνέχεια θα εξετάσω όλο αυτό το υλικό και θα αρχίσω να διακρίνω θέματα και σχέσεις στις εικόνες. Έπειτα, αυτό γίνεται η σπίθα για να αναπτύξω ένα έργο και να τραβήξω πιο συγκεκριμένες εικόνες.
BT: Η χρήση των κοινωνικών δικτύων γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής. Το Instagram μετρά έναν τεράστιο αριθμό χρηστών. Ανάμεσα τους, πολυάριθμοι φωτογράφοι και εικαστικοί. Ποιά είναι η προσωπική σου προσέγγιση στο Instagram?
PB: Πάντα έβλεπα το Instagram ως μία πλατφόρμα για πειραματισμό και χαζολόγημα, ως προέκταση ενός μπλοκ σχεδίου. Το χρησιμοποιώ για να παίζω και να δοκιμάζω ιδέες. Οι περισσότερες εικόνες είναι άμεσες και βραχύβιες, αλλά κάποιες πυροδοτούν ιδέες για πρότζεκτ και εξελίσσονται σε σώματα έργων.
BT: Ποιά είναι η σχέση σου με την Ελλάδα; Έχεις επισκεφθεί ποτέ τη χώρα μας; Έχεις κάνει κάποια φωτογράφηση;
PB: Ήρθα στην Ελλάδα πέρσυ για την documenta στην Αθήνα. Τράβηξα αρκετές φωτογραφίες τις οποίες θα χρησιμοποιήσω σε ένα καινούριο πρότζεκτ που ονομάζεται “FIRE”.
Μάθετε περισσότερα για το πρότζεκτ The Wild Ones: Polly Brown.
Η K-Gold Temporary Gallery αποτελεί μια προσωρινή, νομαδική πλατφόρμα σύγχρονης τέχνης που ιδρύθηκε το 2014 στη Λέσβο από το Νικόλα Βαμβουκλή. Εστιάζει στην πολιτιστική παραγωγή εντός και εκτός νησιού, ενεργοποιώντας εναλλακτικούς χώρους και προσφέροντας την ευκαιρία σε Έλληνες και διεθνείς καλλιτέχνες και επιμελητές να διευρύνουν την έρευνα και την πρακτική τους μέσω αναθέσεων τέχνης, εκθέσεων, performances, εκπαιδευτικών προγραμμάτων και άλλων καλλιτεχνικών δράσεων που συνδέουν στενά κοινότητες. Η K-Gold Temporary Gallery πέρα από τις δράσεις της στη Λέσβο, συμπράττει με φορείς πολιτισμού στην Ελλάδα και το εξωτερικό ενώ το 2015 διακρίθηκε ως Καινοτόμος Πρωτοβουλία για Ευρωπαίους Πολίτες από το Nantes Creative Generations.