Search

Νέα μελέτη για πλακοστρώσεις στην περιοχή Ακλειδιού με επαναχρησιμοποίηση λίθων

Μετά το σχόλιο της εφημερίδας Πολιτικά για την τσιμεντοποίηση των δρόμων της Μυτιλήνης και την καταστροφή του παλιού παραδοσιακού πλακόστρωτου μια ευχάριστη είδηση έφτασε στα γραφεία μας. Ο Προϊστάμενος Τμήματος Κτιριακών – Υπαίθριων Συγκοινωνιακών & Λιμενικών Έργων Ανδρέας Παπαχριστοφόρου μας κοινοποίησε τη μελέτη με την οποία προβλέπεται να γίνουν οι πλακοστρώσεις των οδών Βουτσινά, Λέοντος Σοφού, Αλ. Πάλλη στην περιοχή του Ακλειδιού και στην οδό της περιοχής Χάλικα από το ύψος του Δεσποτικού έως περίπου τη συμβολή των οδών Βοστάνη και Παρασκευαίδη στο Δ.Δ. Μυτιλήνης,, ένα έργο με προϋπολογισμό 580.000.

Επίσης η οδός Χατζηγρηγόρη που είναι ιδιαίτερα ανηφορική θα κατασκευαστεί με σκυρόδεμα τεχνοτροπίας ‘‘χτενιστού’’ με σκοπό τη µόρφωση αντιολισθηρής επιφάνειας .

Οι εργασίες που προβλέπεται να γίνουν είναι :

Καθαίρεση των υφιστάμενων πλακοστρώσεων με πλάγια μεταφορά των λίθων με σκοπό την επαναχρησιμοποίηση τους σε ποσοστό μεγαλύτερο του 50% .

Καθαίρεση και της υφιστάμενης τσιμεντόστρωσης , εκσκαφή-ισοπέδωση της σκάφης των οδών .

Κατόπιν για τις οδούς που θα γίνει νέα πλακόστρωση θα κατασκευαστεί κράσπεδο διαστάσεων 30*30εκ. από σκυρόδεμα C16/20 για τον εγκιβωτισμό της πλακόστρωσης αλλά και την προστασία των παρόδιων ιδιοκτησιών από τα νερά της βροχής ενισχύοντας την στεγάνωση των εξωτερικών τους τοίχων.

Στη συνέχεια θα διαστρωθεί θραυστό υλικό για την εξυγίανση της σκάφης της οδού ελάχιστου πάχους 10 εκ. και θα κατασκευαστεί βάση από σκυρόδεμα πάχους 10εκ. με τοποθέτηση δομικού πλέγματος Τ131 για την έδραση της πλακόστρωσης.

Τέλος στις οδούς Βουτσινά, Λέοντος Σοφού, Αλ. Πάλλη και στην οδό της περιοχής Χάλικα θα τοποθετηθούν πέτρες ακανόνιστου σχήματος πάχους από επτά(7) έως δεκαπέντε(15) εκατοστών.

Η οδό Χατζηγρηγόρη,θα επιστρωθεί µε γαρµπιλοµπετό κατηγορίας C20/25 με αναλογία τσιμέντου 450kg/m³, οπλισµένο µε δοµικό πλέγµα Τ131 και ίνες πολυπροπυλενίου 18mm σε αναλογία 0,60 kg/m3 με συνολικό πάχος 150mm. Θα γίνει µόρφωση αντιολισθηρής επιφάνειας µέσω σχετικής επεξεργασίας (χτενιστό µπετόν), επίπαση της επιφάνειας µε σκληρυντικό, διαµόρφωση αρµών και λείανση της παρέπλευρης επιφάνειας των αρµών.

Οι κατά μήκος κλίσεις των οδών θα διατηρηθούν. Η απορροή των όμβριων υδάτων θα γίνεται κανονικά από τις υφιστάμενες σχάρες ομβρίων, όπου αυτές υπάρχουν, αφού γίνει η προσαρμογή τους έτσι ώστε η στέψη τους να βρίσκεται στην τελική ερυθρά του νέου οδοστρώματος.

Οι παραπάνω εργασίες θα κατασκευαστούν σύμφωνα με τα σχέδια της μελέτης, τη νομοθεσία και τις υποδείξεις του επιβλέποντα μηχανικού του έργου και τις εντολές της Διευθύνουσας υπηρεσίας.

Όπως φαίνεται το πλακόστρωτο των παιδικών μας χρόνων θα παραμείνει στη θέση του για να μας θυμίζει την ζωή μας στο νησί προτού το τσιμέντο πνίξει ακόμη και τις αναμνήσεις μας. Το κυριότερο είναι πως αυτές οι παλιές πέτρες θα μείνουν και για τις επόμενες γενιές ως ένα δείγμα αισθητικής που πρέπει να μην χαθεί αλλά αντιθέτως να αναβιώσει από τους νέους αρχιτέκτονες που θα “βγάλει” το νησί.