Search

“Τι λέτε γι αυτή την κωμωδία;” Απογοήτευση αλλά και προτάσεις για τα Τσαμάκια

Από το προφιλ του Κλεομένη Τζαννέτου αλιεύσαμε αυτο το σχολιο που οδηγησε σε εναν διαδικτυακό διάλογο για τον πεζόδρομο στα Τσαμάκια που έχει απογοητευσει δυστυχώς πολύ κόσμο που άλλο περίμενε κι άλλο βλέπει!

“Θα μου πείτε, εδώ ο κόσμος καίγεται… αλλά όμως αγαπημένοι μου συμπολίτες θα ήθελα πολύ να ξέρω αν εγώ είμαι ένας “γραφικός γκρινιάρης” κάτοικος αυτής της πόλης. Πριν από 2 χρόνια ακούσαμε ομοβροντίες και τυμπανοκρουσίες για τον ΠΕΖΟΔΡΟΜΟ στα Τσαμάκια. Ένα ελεύθερο, επιτέλους, δρόμο για να περπατήσουμε οι δύσμοιροι πεζοί αυτού του “χωριού” (γιατί χωριό μας κατάντησαν). Φανταστήκαμε,λοιπόν, ένα όμορφο πεζόδρομο στην πιο όμορφη περιοχή του “χωριού” μας όπου θα μπορούν οι πεζοί, οι ποδηλάτες, τα παιδιά, οι γονείς με καροτσάκια, οι άνθρωποι με ειδικές ανάγκες να κάνουν τον περίπατό τους χωρίς να κινδυνεύουν από αυτοκίνητα και μηχανάκια. Αμ δε!!!!!! Ο πεζόδρομος περιορίστηκε σ’ ένα στενό πεζοδρόμιο πλάτους 1,5 μέτρου, όπου μπήκαν και οι στήλες φωτισμού για να το κάνουν ακόμα πιο δύσκολο, όπου δεν μπορούν να κινηθούν 2 άνθρωποι μαζί, στρώθηκε κι ο αυτοκινητόδρομος με κυβόλιθους (!!!!!!!), ναι, καλά ακούσατε, και πάμε για άλλα! Εσείς οι φορολογούμενοι της Ελλάδας, της Γερμανίας, της Ολλανδίας κι όλης της Ε.Ε. που πληρώσατε αυτό το έργο, πήρατε χαμπάρι αυτή την κοροϊδία; Εσείς οι “αρμόδιοι” μελετητές, επιτροπές, επόπτες, δήμαρχοι κι άλλοι ανευθυνοϋπεύθυνοι, ΤΙ ΛΕΤΕ ΓΙ’ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΩΜΩΔΙΑ;”

Πολλά και ενδιαφέροντα στοιχεία για την πορεία ενός τέτοιου εργου δίνει με σχόλιο του στην ανάρτηση ο Στρατής Μουφλουζέλλης”:

“Αρκετά σύνθετο έργο όσον αφορά στον σκοπό για τον οποίο σχεδιάστηκε και όχι τόσο στο τεχνικό/κατασκευαστικό σκέλος. Γίνεται σε συνεργασία με την ΕΦΑ Λέσβου και Δ. Μυτιλήνης. Εντάσσεται στο μπουκέτο δράσεων για τη βιώσιμη αστική ανάπτυξη (ΒΑΑ) της πόλης της Μυτιλήνης. Σε μια ΒΑΑ πρέπει να περιλαμβάνεται και ένα υποσύνολο που λέγεται σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας (σβακ). Άρα το έργο αυτό μάλλον θα το εξέταζα στο πλαίσιο σβακ. Η επιτυχία Εφαρμογής ενός σβακ(και ΒΑΑ) εξαρτάται από το βαθμό συμμετοχής των εμπλεκόμενων στο σχεδιασμό αυτού. Δηλαδή η κατάρτισή του βασίζεται σε μια πολυσυμμετοχική διαδικασία.
Άρα κανονικά, συνδιαμορφώνεται ένα σβακ, εν συνεχεία, σταδιακά υλοποιούνται δράσεις και άρα προοδευτικά αυτό εφαρμόζεται. Στην πορεία βέβαια μπορεί να απαιτηθεί να γίνουν επικαιροποιήσεις ή και προσαρμογές αυτού. Ποτέ δεν θα είναι απόλυτα (100%) ικανοποιημένο το σύνολο της κοινωνίας.
Η κοινωνία των πολιτών είναι ένας σημαντικός παίχτης αν όχι ο σημαντικότερος. Η ανάρτησή σου Κλεομένη και οι εν συνεχεία σχολιασμοί-τοποθετήσεις των fb φιλενάδων/φίλων σου, κάνουν εν μέρει αυτό, μια διαβούλευση!!! Απλά θα έπρεπε να γίνει και λίγο πριν τη μελέτη εφαρμογής και συγκεκριμένα κατά το σχεδιασμό του σβακ και σε πιο στιβαρό πλαίσιο (πχ πλατφόρμα διαβούλευσης, ή πολλά workshops κλπ).
Ερώτηση: Υπάρχει σβακ στη Μυτιλήνη; ΟΧΙ. Ε τότε για τι πράγμα μιλάμε και κοκκοροτρωγόμαστε;
Αν θέλουμε να είμαστε σοβαροί, ο Δήμος θα έπρεπε να έχει ξεκινήσει τη διαβούλευση για την κατάρτιση του σβακ 8-9 χρόνια πριν…
Στη φάση (άθλια) που βρισκόμαστε λοιπόν, και πάλι δεν είναι κακό που γίνεται έστω και τώρα αυτή η εμβρυακή “διαβούλευση”, αν μου επιτρέπετε τον όρο αυτό, διότι δίνει στην αστική αρχή, ένα μπούσουλα για τον σχεδιασμό, αν θέλετε, της ΒΑΑ καθώς και καταδεικνύει την αναγκαιότητα να κάνουμε την πόλη μας φιλική και προσβάσιμη σε όλες και όλους. Ακούγονται όμως τα παράπονά σας ή οι ιδέες σας εκεί που και όπως πρέπει;;;

Μπείτε επιτέλους στο postare.gr
Μπείτε επιτέλους στο e-pepba.gr
Αυτά τα εργαλεία με πολλή τόλμη, ρίσκο και κόπο , δημιουργήθηκαν, ώστε επιτέλους να υπάρξει ένα βήμα διαλόγου, ένα βήμα που προάγει τη σύνθεση απόψεων, ένα σύγχρονο εργαλείο που θεμελιώνει δημοκρατικές πρακτικές και μας θέτει προ των ευθυνών μας.
Για να σας δω.

Επί της αναρτησής σου λοιπόν.
Κινητικότητα: Στο συγκεκριμένο έργο πρέπει να ληφθεί μέριμνα για να εξυπηρετούνται και οι συνάνθρωποι με κινητικά προβλήματα, αλλά και τα ασθενοφόρα, απορριματοφόρα, πυροσβεστικά, περιπολικά κλπ.
Ο Δήμος οφείλει να επιβάλει Απαγόρευση της κυκλοφορίας και στάθμευσης μηχανοκίνητων τροχοφόρων πλην των αναγκαίων σε όλο το τόξο της παρέμβασης . Τέλος.
Όποτε χρειάζεται, τα αναγκαία οχήματα θα κάνουν υπεύθυνα το προβλεπόμενο ή απρόβλεπτο δρομολογιό τους και θα εξαφανίζονται. Κανένας πολίτης δεν θα πατάει με το λάστιχό του εκεί. Έχουμε ως κοινωνία την ευαισθησία να το καταλάβουμε και να το υιοθετήσουμε;

Ώπα; Αστικό ΚΤΕΛ, Ομοσπονδία Ταξί, Δήμος, ΕΚΑΒ, ποδηλατικοί σύλλογοι, ομοσπονδία ΑΜΕΑ, κοινωνία πολιτών και πολλοί άλλοι…
Αυτοί είναι οι παίχτες. Οφείλουν να δεσμευτούν.

Είπα Αστικό ΚΤΕΛ: ανέκδοτο. Χρησιμοποιούμε πούλμαν υπερωκεάνια, οι στάσεις είναι σε άθλια σημεία, η εξυπηρέτηση είναι τριτοκοσμική, αφετηρία δεν υπάρχει, ο όρχος (εμπορικό λιμάνι) καταλαμβάνει μια περιοχή που σε άλλες πόλεις θα ήταν η Ριβιέρα. Στην περίπτωσή μας είναι απέραντο λεκιασμένο και λαδωμένο ατζγκαναριό με δεξαμενή καυσίμων!!! Το ΣΒΑΚ θα πρέπει να προβλέπει να ξεκουμπιστεί ο όρχος των αστικών (και υπεραστικών εννοείται) λεωφορείων και να πάει εκεί που πρέπει: έξω. Ο στόλος θα πρέπει να αποτελείται από μικρά, ευέλικτα οχήματα, νέας τεχνολογίας που θα σαρώνουν συνεχώς την πόλη.
Θα πρέπει η πόλη να αποκτήσει ring road (περιμετρική παράκαμψη), να αποκτήσει βόρεια, νότια και ανατολικά μεγάλα parking (δίπλα στις στάσεις\αφετηρίες, νέες πιάτσες ταξί) κλπ
Όταν μιλάμε για πεζοδρόμους, ποδηλατοδρόμους, όταν μιλάμε για πολυτροπική κινητικότητα και για πράσινα άλογα πρέπει να ξέρουμε για τι μιλάμε. Υπάρχουν οι ειδικοί που θα καταστρώσουν τα σχέδια για να εφαρμοστούν επιτυχώς τα σβακ. Ο Δήμος οφείλει να τους βρει και εκμεταλευτεί ΧΘΕΣ.”