Search

Ο Τεύκρος Μιχαηλίδης σε ένα Artful Thinking εργαστήρι διδασκαλίας στο πρότυπο ΓΕ.Λ Μυτιλήνης!

Σε δύο σημαντικά διδακτικά δίωρα συμμετείχαν μαθητές της Α΄ και Β΄ Λυκείου του Πρότυπου ΓΕ.Λ. Μυτιλήνης. Την Παρασκευή 12 Νοεμβρίου, στην Αίθουσα Τελετών, ο γνωστός μαθηματικός και λογοτέχνης Τεύκρος Μιχαηλίδης, προσκεκλημένος από τους μαθηματικούς Αλμπέρ Ντιγκράν Ματοσσιάν, Παναγιώτη Κουτσκουδή, Γεώργιο Καρμίρη και με τη συμβολή της Κατερίνας Καλφοπούλου,
Συντονίστριας Εκπαιδευτικού Έργου του 1ου ΠΕΚΕΣ Βορείου Αιγαίου και Συμβούλου Παιδαγωγικής Ευθύνης του σχολείου μας, έκανε δύο δειγματικές διεπιστημονικές διδασκαλίες, με θέμα: «Η Τέχνη ως εναλλακτική πύλη εισόδου στη γνώση». Τέχνη και Μαθηματικά, «συναντήθηκαν» διεπιστημονικά, δείχνοντας σε μαθητές και εκπαιδευτικούς πως η Τέχνη, ως η κατάλληλη διδακτική πύλη εισόδου σ’ ένα γνωστικό αντικείμενο (εδώ η Γεωμετρία) μπορεί να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στη διδασκαλία ενός γνωστικού αντικειμένου, αναδεικνύοντας ικανότητες και δεξιότητες μαθητών στην κατάκτηση της γνώσης. Στις δύο αυτές δειγματικές διδασκαλίες – εργαστήρια παρουσιάστηκε πώς πίνακες ζωγραφικής μπορούν να γίνουν αφορμή για ένα πρωτότυπο και ζωντανό μάθημα, που να εξυπηρετεί τόσο τις προδιαγραφές του σχολικού προγράμματος όσο και την ανάγκη άμεσης εξοικείωσης των μαθητών με τον πολιτισμό.

Σημείο εκκίνησης για τις συγκεκριμένες δράσεις ήταν η μονοτυπία «Νεύτων» του William Blake
και η «Μελαγχολία» του Albrecht Dürer.

Στη Διδακτική Μεθοδολογία η τεχνική αυτή ονομάζεται Artful Thinking / Έντεχνος Συλλογισμός. Στόχος του Έντεχνου Συλλογισμού είναι οι τέχνες να ενεργοποιούν τη δημιουργική και κριτική διάθεση των μαθητών, προκειμένου αυτοί να ανακαλύπτουν πράγματα πέρα από τα αυτονόητα. Και πράγματι, οι τέχνες έχουν τη δυνατότητα να κάνουν ορατά τα αόρατα και τα ορατά ακόμη πιο ορατά. Η εφαρμογή μπορεί να γίνει με παραστατικές τέχνες (ζωγραφική, γλυπτική, αρχιτεκτονική) αλλά και με μουσικά και λογοτεχνικά έργα. Τα εργαλεία του Artful Thinking ονομάζονται Μοτίβα (Routines). Στη διδακτική πράξη χρησιμοποιούνται όταν επιδιώκουμε οι μαθητές να: α) να αξιοποιούν τη φαντασία τους, β) να εκφράζουν με συμβολικό και έμμεσο τρόπο τα συναισθήματα,τις αντιλήψεις και τις ιδέες τους και γ) να κατανοούν βιωματικά το επιστημονικό, κοινωνικό, πολιτικό, θρησκευτικό, ιστορικό πλαίσιο διδασκόμενων εννοιών.
O Τεύκρος Μιχαηλίδης είναι Κύπριος μαθηματικός και συγγραφέας που, παράλληλα με τη διδασκαλία στη μέση εκπαίδευση, δραστηριοποιείται στο χώρο της «μαθηματικής μυθοπλασίας». Έχει εκδώσει έξι μυθιστορήματα, μια συλλογή αστυνομικών διηγημάτων και τρία βιβλία επιστημονικής εκλαΐκευσης. Συμμετείχε με διηγήματά του σε πολλούς συλλογικούς τόμους. Έργα του έχουν μεταφραστεί
σε οκτώ ξένες γλώσσες. Η Γαλλική Δημοκρατία τον έχει τιμήσει με τον τίτλο «Chevalier dans l’ ordre des palmes académiques». Το πρόσφατο ιστορικό – αστυνομικό του μυθιστόρημα «Φονικό στη Μεγάλη Εκκλησία», εκτυλίσσεται στο Βυζάντιο, την εποχή του Ιουστινιανού και της Θεοδώρας.