Από τη σελίδα 2 των Πολιτικών και τη στήλη : Χαμογελάστε Παρακαλώ
Ολοκληρώθηκε πριν λίγες μέρες η επιλογή αναδόχου για το υδατοδρόμιο και το υδάτινο πεδίο στη Λέσβο. Ειδικότερα, το Διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο Λέσβου προχώρησε σε εξέταση των προσφορών που αφορούσαν την έκδοση της άδειας ίδρυσης για το υδατοδρόμιο Μυτιλήνης καθώς και της έγκρισης δύο υδάτινων πεδίων σε Πέτρα και Πλωμάρι. Η προσφορά της εταιρείας Hellenic Seaplanes για τα έργα στο νησί κρίθηκε πιο συμφέρουσα κι έτσι επικράτησε. Το επόμενο διάστημα κλιμάκιο της Hellenic Seaplanes θα μεταβεί στο νησί προκειμένου να δει τους χώρους, όπου θα δημιουργηθούν οι εγκαταστάσεις των υδατοδρομίων. Στόχος της Εταιρείας είναι τα έργα να προχωρήσουν, ώστε να είναι έτοιμα για χρήση το καλοκαίρι του 2023.
Η Λέσβος θα υποδεχτεί για δεύτερη φορά υδροπλάνα. Η πρώτη φορά ήταν πριν από … 93 χρόνια, όταν κάηκε μέσα στο λιμάνι της Μυτιλήνης το υδροπλάνο της Αερο-Εσπρέσσο Ιταλιάνα, της εταιρείας που έκανε το δρομολόγιο Μπρίντεζι-Αθήνα- Κωνσταντινούπολη, με ενδιάμεσο σταθμό (αρχικά) τον Μούδρο της Λήμνου και μεταγενέστερα τη Μυτιλήνη.
Η εταιρία Αερο-Εσπρέσσο Ιταλιάνα Στα 1926 η εταιρία Αερο-Εσπρέσσο Ιταλιάνα ήταν μια από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρίες της Ευρώπης. Στην Αθήνα, χρησιμοποιούσε τον αερολιμένα του Φαλήρου κι αν ο καιρός δεν επέτρεπε την προσθαλάσσωση, τους αερολιμένες της Ραφήνας και του Πειραιά. … Η διάρκεια της πτήσης ήταν 9-10 ώρες!!
Το υδροπλάνο μπορούσε να μεταφέρει πλήρωμα 4 ατόμων, 9 επιβάτες και αλληλογραφία έως 17 κιλά. Από το Φάληρο, το υδροπλάνο ξεκινούσε το πρωί για την Κωνσταντινούπολη με ενδιάμεσο σταθμό, τον Μούδρο της Λήμνου, όπου στάθμευε και ανεφοδιαζόταν με καύσιμα. Στην Κωνσταντινούπολη το υδροπλάνο προσθαλασσώνονταν, στο Μπουγιούκ Ντερέ, 25 χιλ. από την Πολη.
. Οι πτήσεις προς τον Μούδρο σταμάτησαν όταν λειτούργησε ο αερολιμένας (υδατοδρόμιο) της Μυτιλήνης. Ο αερολιμένας της Λήμνου διατηρήθηκε σε εφεδρεία μαζί με εκείνο της Ιθάκης. Η Αερο-Εσπρέσσο μετά το 1930 επέλεξε άλλους αερολιμένες όπως της Πάτρας, της Σύρου και της Ρόδου.