Search

Ποτοποιία Βαρβαγιάννη: Η νέα μονάδα, οι ακριβές… φιάλες και οι στόχοι εκτός Ελλάδας

Στην ανέγερση μιας νέας μονάδας στη Λέσβο, που θα της δώσει την δυνατότητα να διπλασιάσει την παραγωγή της εστιάζει, μεταξύ άλλων, η Ποτοποιία Βαρβαγιάννη.

Στη φωτογραφία: Γιάννης Ευστ. Βαρβαγιάννης

(Του Μάκη Αποστόλου  για την Ημερησία)

Ειδικότερα, η επιχείρηση έχει εντάξει στον Αναπτυξιακό Νόμο το επενδυτικό της πλάνο, που αφορά την ανέγερση νέας μονάδας παραγωγής & εμφιάλωσης που θα περιλαμβάνει και αποθηκευτικούς χώρους στο Πλωμάρι, ύψους €1,5 εκατ. Οι εργασίες ανέγερσης του νέου εργοστασίου αναμένεται να ξεκινήσουν εντός του έτους και να ολοκληρωθούν σε βάθος διετίας.

Εστιάζει στο ούζο

Η στόχευση της εταιρείας παραμένει το ούζο και δεν εξετάζει το άνοιγμα σε νέες κατηγορίες προϊόντων, όπως είναι για παράδειγμα το τσίπουρο.

Στο portfolio περιλαμβάνονται:

  • Ούζο Βαρβαγιάννη Πράσινο
  • Ούζο Βαρβαγιάννη Μπλε
  • Ούζο Βαρβαγιάννη Εύζων
  • Ούζο Βαρβαγιάννη Αφροδίτη

Ανατιμήσεις

Η εταιρεία, η οποία διαθέτει το 70% της παραγωγής της στο retail και το 30% στο HoReCa, πέρασε για πρώτη φορά ανατιμήσεις της τάξεως του 8,5% το 2014 και το 2021, ενώ στα ίδια επίπεδα ήταν και η πιο πρόσφατη, στο τέλος Μαΐου.

Όπως ανέφερε μεταξύ άλλων ο ιδιοκτήτης της ποτοποιίας, Γιάννης Βαρβαγιάννης, το μεγαλύτερο μέρος του κόστους παραγωγής αφορούσε την τιμή της φιάλης και την δυσκολία προμήθειας αυτής σε ορισμένες περιπτώσεις.

Σημειώνουμε ότι συνεργάζεται με την θεσσαλική εταιρεία υαλουργίας “Elias Valavanis”, η οποία το 2021 εξαγοράστηκε από την Berlin Packaging.

Ενδεικτικό είναι ότι η τιμή φιάλης 200ml ανέρχεται στα €0,45, ενώ πριν δύο χρόνια ήταν στα €0,28, με την τιμή στο μεγάλο από €0,60 να ανέρχεται σήμερα στα €0,80. Ωστόσο, παρατηρείται μια αποκλιμάκωση στις τιμές πρώτων υλών.

Ετησίως η Βαρβαγιάννης, η οποία παράγει σχεδόν 1 εκατ. φιάλες ούζου, επεξεργάζεται 8-10 τόνους γλυκάνισο για την παραγωγή των προϊόντων της. Το μεγαλύτερο μέρος της πρώτης ύλης προέρχεται από ιδιόκτητα κτήματα της οικογένειας, ενώ κατά περιόδους συμπληρώσει και από παραγωγούς.

Εξωστρέφεια

Τα προϊόντα της Ποτοποιίας Βαρβαγιάννη εξάγονται σε 22 χώρες και οι πωλήσεις των εξαγωγών αντιπροσωπεύουν πλέον το 25% του ετήσιου κύκλου εργασιών της εταιρείας. Για τη φετινή χρονιά, στόχος της εταιρείας είναι να διατηρήσει τις υπάρχουσες συνεργασίες, δίνοντας έμφαση στην Ευρώπη και ενισχύοντας αγορές όπως αυτές της Γερμανίας, της Γαλλίας και της Αγγλίας. Πρόσφατα η εταιρεία μπήκε στην αγορά της Βενεζουέλας, ενώ κυριότερες αγορές-προορισμοί είναι οι: Γερμανία, ΗΠΑ, Αυστραλία, Κύπρος, Βαλκάνια, Τουρκία και Ισραήλ.

“Στρατηγικός μας στόχος για το επόμενο διάστημα είναι η περαιτέρω διεύρυνση της εξαγωγικής μας δραστηριότητας και η διαφοροποίησή μας από τον ανταγωνισμό”, τόνισε.

Διψήφια ανάπτυξη

Στο πεντάμηνο του 2023 η εταιρεία προσέγγισε τα επίπεδα του 2019 ενώ ο κ. Βαρβαγιάννης εκτιμά ότι η τρέχουσα χρήση ενδέχεται να ξεπεράσει τα €5 εκατ. σε τζίρο.

Πρόσθεσε δε ότι στο πεντάμηνο το Μπλέ και το Πράσινο έχουν συγκεντρώσει τον μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων, ενώ οι πωλήσεις για Αφροδίτη και Εύζωνα ανήλθαν στο 2,5% του τζίρου.

Νέες ετικέτες

Στο μεταξύ χθες, η Ποτοποιία Βαρβαγιάννη μαζί με την Trikalinos και Ποτοποιία Βαρβαγιάννη πραγματοποίησαν food pairing και tasting των προϊόντων τους.

Το μενού σχεδιάστηκε από την καταξιωμένη σεφ, Νόη Ιωαννίδου, η οποία εμπνεύστηκε τα εξαιρετικά πιάτα αποκλειστικά για την ημέρα του event, αλλά και τους συνδυασμούς μεταξύ του Trikalinos Αυγοτάραχο και του Ούζου Βαρβαγιάννη, ώστε να αναδεικνύεται η μοναδική «ταυτότητα» κάθε προϊόντος μέσα από το food pairing.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης ο Γιάννης Βαρβαγιάννης, δήλωσε: «Το Ούζο Βαρβαγιάννη εισέρχεται σε μια νέα εποχή. Ανανεώσαμε τις ετικέτες των προϊόντων μας και υιοθετούμε μια νέα ταυτότητα, με στόχο την καθιέρωση του ούζου ως μια κυρίαρχη επιλογή καθόλη τη διάρκεια του χρόνου. Η ανοδική πορεία μας, από το 1860 μέχρι και σήμερα, σε αγορές εντός κι εκτός συνόρων, υπαγορεύει τη δέσμευσή μας στις αρχές της αδιαπραγμάτευτης ποιότητας και της καινοτομίας. Στρατηγικός μας στόχος για το επόμενο διάστημα είναι η περαιτέρω διεύρυνση της εξαγωγικής μας δραστηριότητας και η διαφοροποίησή μας από τον ανταγωνισμό».