Search

FB Newswire: ειδήσεις από όλο τον κόσμο στην οθόνη σας από το Facebook

Πριν λίγες ημέρες το Facebook ανακοίνωσε την δημοσίευση της σελίδας Newswire, όπου θα δημοσιεύονται επιλεγμένες ειδήσεις από όλο τον κόσμο. Πρόκειται για μια στρατηγική κίνηση, ώστε το κοινωνικό δίκτυο πέρα από πλατφόρμα επικοινωνίας να αποτελέσει και ένα δίκτυο ενημέρωσης με αξιόπιστο περιεχόμενο και να γίνει το Facebook, ή έστω ένα κομμάτι του, μια μεγάλη online εφημερίδα.

Κλειδί στη λειτουργία του FB Newswire είναι η συνεργασία του Facebook με το διεθνές πρακτορείο ειδήσεων Storyful. Το πρακτορείο έχει γραφεία σε τρεις ηπείρους, το καθένα από τα οποία στεγάζει μια ομάδα δημοσιογράφων, που καθημερινά εντοπίζει και διασταυρώνει ειδήσεις , που κυκλοφορούν στα social media. Και εδώ βρίσκεται και το “μυστικό” της προσδοκόμενης επιτυχίας του εγχειρήματος:

Ένας αλγόριθμος θα χρησιμοποιείται για να εντοπίζονται οι δημοφιλείς ειδήσεις στο Facebook, ανά κατηγορία, όπως για παράδειγμα για τον Αθλητισμό ή την Πολιτική. Από εκεί και πέρα όμως η τεχνολογία μπαίνει στην άκρη και η ομάδα του Storyful αναλαμβάνει… “χειροκίνητα” να διασταυρώσει αυτές τις ειδήσεις. Οι δημοσιογράφοι είναι που θα αποφασίζουν τι αξίζει, τι θα διασταυρωθεί και τι τελικά θα περάσει στο FB Newswire.

FB-Newswire_news11Οι ειδήσεις, που θα δημοσιεύονται στη σελίδα, θα προέρχονται από όλο τον κόσμο και φυσικά εκτός από το κείμενο, που τις συνοδεύει δεν θα είναι μόνο στα Αγγλικά. Επίσης δεν υπάρχει προς το παρόν κάποια συγκεκριμένη στρατηγική, για το πόσες δημοσιεύσεις θα γίνονται ημερησίως, αφού έμφαση θα δίνεται στη ποιότητα του περιεχομένου.

Ποια η διαφορά όμως του Newswire με το κλασσικό News Feed που συναντάμε στην οθόνη μας με το που συνδεθούμε στο Facebook; Το News Feed είναι “προσωποιημένο”, μας προτείνει ειδήσεις δηλαδή ανάλογα με τα ενδιαφέροντα μας, όπως τα έχουμε δηλώσει στο προσωπικό μας προφίλ ή όπως προκύπτουν από τις ενέργειες μας στο Facebook. Το FB Newswire από την άλλη είναι πιο ολιστικό, δεν δημοσιεύει μόνο ειδήσεις, που μας ενδιαφέρουν. Για να λαμβάνουμε τις ειδήσεις του το μόνο, που πρέπει να κάνουμε είναι να δηλώσουμε ότι μας αρέσει (Like) στην αντίστοιχη σελίδα.

Αυτή η σελίδα είναι όπως γράψαμε και στην αρχή μια στρατηγική κίνηση. Οι χρήστες του Internet σε όλο τον κόσμο περνούν πολλές ώρες χρησιμοποιώντας το Facebook, το Twitter και άλλα κοινωνικά δίκτυα. Μέχρι σήμερα το Twitter ήταν η πλατφόρμα, που φημιζόταν για το γεγονός ότι εκεί μπορούσαμε να εντοπίσουμε γρήγορα και να ενημερωθούμε άμεσα για έκτακτες ειδήσεις από όλο τον κόσμο. Άλλωστε πολλοί δημοσιογράφοι χρησιμοποίησαν τα τελευταία χρόνια τα social media και ειδικότερα το Twitter για να κάνουν έρευνες ή και να αναδείξουν τη δουλειά τους σε μια εποχή κρίσης και για τον Τύπο. Μένει να δούμε αν το Facebook θα τα καταφέρει!