Τρεις προτάσεις που αφορούν στη λειτουργία πεζοδρόμων στο ιστορικό κέντρο της πόλης – περιοχή Λαδάδικα όπως αυτές παρουσιάστηκαν στην έγγραφη εισήγηση του Προέδρου Πάνου Πίτσιου συζητήθηκαν κατά την πρόσφατη συνεδρίαση του Συμβουλίου της Δημοτικής Κοινότητας Μυτιλήνης. Σύμφωνα με την εισήγηση του κ Πίτσιου οι καταστηματάρχες της εν λόγω περιοχής ζητούν εναγωνίως την άμεση πεζοδρόμηση διαφόρων οδών της ευρύτερης περιοχής «Λαδάδικα» προκειμένου ενόψει της ερχόμενης τουριστικής περιόδου να μπορέσουν να λειτουργήσουν αποτελεσματικά τα καταστήματά τους και να προσελκύσουν επισκέπτες.
Στην εισήγηση του ο κος Πίτσιος μεταξύ άλλων αναφέρει τα εξής:
«Δεδομένης της πάγιας απόφασης του Συμβουλίου της Μυτιλήνης για αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής “Λαδάδικα”, με αναπλάσεις, πεζοδρομήσεις, πλακοστρώσεις, εξωραϊσμούς, παραδοσιακούς φωτισμούς και με όλες τις αναγκαίες εκείνες παρεμβάσεις που θα προσδώσουν στην περιοχή αυτή του ιστορικού κέντρου, παραδοσιακό και ταυτόχρονα εμπορικό χαρακτήρα προς τουριστική αξιοποίηση, παρουσιάζω τις προτάσεις αυτές που προσυπογράφουν και οι καταστηματάρχες της περιοχής.
Πρόκειται για την πεζοδρόμηση της οδού Αγίου Ευστρατίου η οποία είναι η πρώτη παράλληλος με την Αρχιπελάγους και έχει χαρακτηριστεί με παλαιότερη απόφαση πεζόδρομος. Οι ειδικές πινακίδες σήμανσης που είχαν τοποθετηθεί έχουν αφαιρεθεί, με αποτέλεσμα ο πολύ ωραίος αυτός δρόμος, που μπορεί να συμβάλει στην τουριστική ανάπτυξη, να έχει μετατραπεί σε χώρο parking αυτοκινήτων και μοτοποδηλάτων και ουσιαστικά να μην μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τα παρακείμενα καταστήματα εστίασης, με ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων. Θεωρώ απολύτως απαραίτητη την άμεση και ουσιαστική επαναλειτουργία του ως πεζόδρομου, με την τοποθέτηση της κατάλληλης σήμανσης: α) ένδειξης πεζοδρόμου, και β) απαγόρευσης στάσης και στάθμευσης.
Επίσης στην πλακόστρωτη οδό Σάμου (μεταξύ Αρχιπελάγους και Λαδάδικα), όπου υπάρχουν τρία καταστήματα εστίασης τα οποία αναπτύσσουν τραπεζοκαθίσματα, παρατηρείται συνεχώς το απαράδεκτο θέαμα της διέλευσης τροχοφόρων και της στάθμευσης οχημάτων, το οποίο με τη σειρά του προκαλεί διενέξεις και έριδες μεταξύ των εμπλεκομένων. Ο λόγος είναι η απουσία πινακίδων σήμανσης και από τις δύο εισόδους του δρομίσκου. Επιβάλλεται η άμεση τοποθέτηση πινακίδων σήμανσης και από τις δύο εισόδους της οδού: α) ένδειξης πεζοδρόμου, και β) απαγόρευσης στάσης και στάθμευσης.
Τέλος η οδός “Αιγαίου” είναι ένας πολύ μικρός δρομίσκος 30 περίπου μέτρων στην περιοχή Κουμιδιά, που ξεκινά από τη Χρυσοστόμου Σμύρνης και καταλήγει στον πεζόδρομο της Ερμού. Πέραν του εύλογου αιτήματος από ιδιώτες για πεζοδρόμησή του, υπάρχει και το κωμικοτραγικό φαινόμενο της παράλογης σήμανσης, σύμφωνα με την οποία ενώ επιτρέπεται στα οχήματα που κινούνται επί της Χρυσοστόμου Σμύρνης, να εισέρχονται στην Αιγαίου, στη συμβολή της με την Ερμού, υπάρχουν δύο πινακίδες απαγόρευσης στροφής προς αριστερά και προς δεξιά. Δηλαδή, ένα όχημα που θα εισέλθει στην Αιγαίου, μόλις φθάσει στη συμβολή με την Ερμού, πρέπει να κάνει όπισθεν, για να ξαναβγεί. Προτείνεται η άμεση πεζοδρόμηση της Αιγαίου, αφού ούτως ή άλλως δεν εξυπηρετεί απολύτως τίποτα. Αντιθέτως, με τη σημερινή ισχύουσα κατάσταση, δίνεται το άλλοθι στους οδηγούς να εισέρχονται παρανόμως στην Ερμού».
Η εισήγηση του κ. Πίτσιου με τις τρεις προτάσεις, έγινε ομόφωνα αποδεκτή από το Σώμα και σύμφωνα με τις σχετικές αρμοδιότητες λήψης τελικών αποφάσεων για ανάλογα θέματα που έχουν ανατεθεί στη Δημοτική Κοινότητα με την υπ’ αριθμ. 611 / 2014 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, και με τις σχετικές διατάξεις του Νόμου 3852 / 2010 (πρόγραμμα ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ), η τελική απόφαση της Δ/Κ Μυτιλήνης έχει αποσταλεί προς εκτέλεση στην αρμόδια Αντιδημαρχία Ποιότητας Ζωής, που έχει την ευθύνη υλοποίησης των αποφάσεων.
Μετά την εξέλιξη αυτή ο Πρόεδρος της Δ/Κ Μυτιλήνης Πάνος Πίτσιος, δήλωσε: “Προκειμένου να λειτουργήσουν σωστά οι ούτως ή άλλως χαρακτηρισμένοι πεζόδρομοι, πέραν του απαραίτητου σεβασμού που απαιτείται να δείξουν οι πολίτες και της τήρησης της τάξης που επιβάλλεται να εφαρμόσει η Τροχαία – Αστυνομία, πρέπει να προηγηθεί η σωστή και επαρκής σήμανση, γιατί σε διαφορετική περίπτωση δίνεται το άλλοθι σε όλους να παρανομούν. Επαναλαμβάνω προς πάσα κατεύθυνση ότι αν θέλουμε η Μυτιλήνη να γίνει τουριστική πόλη, βασικότατη προϋπόθεση είναι η δημιουργία ενός ιστορικού κέντρου, απαλλαγμένου από κάθε μορφής οχλήσεις”.