Search

Πόσο συχνά να κάνω δημοσιεύσεις στα social media;

Όσοι ασχολούνται με τη διαφήμιση, ή έστω είναι λίγο προσεκτικοί, θα παρατηρήσουν πως οι τηλεοπτικές διαφημίσεις προβάλλονται συγκεκριμένες ώρες της ημέρας. Για παράδειγμα κοντά σε έναν ποδοσφαιρικό αγώνα βλέπουμε διαφημίσεις ανδρικών προϊόντων ή υπηρεσιών, στα διαφημιστικά διαλείμματα παιδικών ταινιών βλέπουμε διαφημίσεις παιχνιδιών κοκ. Το “άγχος” του πότε είναι η καλύτερη στιγμή της ημέρας για να κάνουμε μια δημοσίευση ή το πόσο συχνά πρέπει να δημοσιεύουμε στα social media, υπάρχει και σε όσους διαχειρίζονται εταιρικούς λογαριασμούς.

Η απάντηση στο ερώτημα του τίτλου δεν είναι απλή εξαρτάται από πολλούς παράγοντες κοινός παρονομαστής των οποίων είναι το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε. Για παράδειγμα ένα μεγάλο blog στην Αμερική μπορεί να κάνει μια δημοσίευση ακόμα και στις 3 τα ξημερώματα τοπική ώρα. Γιατί; Γιατί η συγκεκριμένη δημοσίευση έχει στόχο το διεθνές κοινό του, αφού μπορεί να είναι 3πμ στην Αμερική άλλα την ίδια στιγμή είναι 9πμ στην Αγγλία ή 11πμ στην Ελλάδα.

Θα μπορούσαμε να πούμε λοιπόν πως μια καλή συμβουλή είναι να ακολουθήσουμε τα εξής τρία βήματα: πρόβλεψη, μέτρηση, επανάληψη. Να προβλέψουμε τι είναι καλύτερο για τον λογαριασμό, που διαχειριζόμαστε, να ακολουθήσουμε αυτή τη στρατηγική, να την αξιολογήσουμε και αναλόγως να προχωρήσουμε.

Φυσικά δεν χρειάζεται να ξεκινήσουμε από το σημείο μηδέν. Έχουν ήδη πραγματοποιηθεί έρευνες για τη συχνότητα δημοσίευσης στο Facebook από μεγάλες εταιρείες, όπως η Coca Cola ή η Disney (Εικόνα 1). Μία δημοσίευση την εβδομάδα είναι λίγη, δύο δημοσιεύσεις την ημέρα αγγίζουν το όριο του ενοχλητικού. Άρα μπορούμε να πούμε πως 5 με 10 ποστ την εβδομάδα είναι αρκετά ή ο κανόνας του ενός ποστ κάθε ημέρα εύκολος στο να τον θυμάται κανείς.

internet-eikona1
Εικόνα 1: Δημοσιεύσεις/ημέρα μεγάλων εταιρειών

Το Twitter ωστόσο είναι διαφορετική πλατφόρμα και εκεί τα πράγματα αλλάζουν λίγο. Οι τρεις δημοσιεύσεις την ημέρα είναι αρκετές για να υπάρξει κάποιο αποτέλεσμα, οι πέντε ακόμα καλύτερες. Είναι ένα όριο αρκετό για να μετρήσει κανείς τη μέγιστη απόδοση ενός “tweet”. Αν θέλετε ωστόσο καλύτερο αποτέλεσμα συνολικά, χωρίς να ενδιαφέρεστε για την αποδοτικότητα μιας μεμονωμένης δημοσίευσης, τότε μπορείτε να φτάσετε μέχρι και τις 30 δημοσιεύσεις ημερησίως. Μην ξεχνάτε ότι σύμφωνα με έρευνες η “διάρκεια ζωής” ενός tweet είναι γύρω στα 18 λεπτά, αφού μετά θα “χαθεί” στο newsfeed των χρηστών (αντίστοιχα για το Facebook η “διάρκεια ζωής” ενός ποστ είναι τα 90 λεπτά περίπου).

Όσον αφορά το LinkedIn και το Google+, είναι δύο δίκτυα με ιδιαίτερη φύση. Το πρώτο με σαφή επαγγελματικό προσανατολισμό, άρα μπορούμε να πούμε πως 20 δημοσιεύσεις τον μήνα είναι αρκετές. Από την άλλη το Google+ μοιάζει με το Facebook και σε στήσιμο και σε φιλοσοφία, άρα και εδώ μπορούμε να ακολουθήσουμε τον “κανόνα” των 10 ποστ την εβδομάδα.

Επίσης κάτι, που πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη μας είναι το πότε είναι online το κοινό μας. Στα Insights του Facebook για παράδειγμα μπορούμε να δούμε ένα γράφημα με τις ώρες της ημέρας, που είναι συνδεδεμένοι όσοι έχουν κάνει “Like” στη σελίδα μας, ενώ υπάρχουν εργαλεία που μας επιτρέπουν να βρούμε αυτά τα στοιχεία και για το Twitter (Eικόνα 2).

Εικόνα 2: Τι ώρα είναι online οι “followers” συγκεκριμένου λογαριασμού στο Twitter

Από την άλλη το ίδιο διάστημα ενδεχομένως θα κάνουν δημοσιεύσεις και οι “ανταγωνιστές” σας. Άρα μια δημοσίευση αργά το βράδυ, όταν θεωρητικά κανείς άλλος δεν θα δημοσιεύσει κάτι, θα σας επιτρέψει να… παίξετε μπάλα μόνος σας και να κάνετε το ποστ που θα ξεχωρίσει!

Τι απαντάμε λοιπόν στην ερώτηση του τίτλου; “Εξαρτάται, άλλα μια γενική συμβουλή είναι 5 φορές την ημέρα στο Twitter, 10 φορές την εβδομάδα σε Facebook και Google+ και 20 φορές τον μήνα στο LinkedIn”. 

Πληροφορίες από το TheNextWeb