Search

Επαναπατρίζεται η έδρα της FORD Κοντέλλης

Επιστροφή στις ρίζες της αποφάσισε και πραγματοποίησε η εταιρεία κολοσσός,  «FORD Κοντέλλης», η οποία μετέφερε την έδρα της από την Αθήνα στη Μυτιλήνη και στεγάζεται ήδη στις κτιριακές εγκαταστάσεις των Αδελφών Κόρακα στην περιοχή  της  Παγανής.

Μέσα σε κλίμα εγκαρδιότητας και αισιοδοξίας για νέες  προοπτικές τόσο για την εταιρεία, όσο και για το ίδιο το νησί της Λέσβου, πραγματοποιήθηκε η συνέντευξη τύπου που δόθηκε για τα ΜΜΕ στο κτίριο της  FORD των αδελφών Κόρακα, γνωστοποιώντας στο λεσβιακό κοινό την απόφαση του ομίλου Κοντέλλη να επιστρέψει 95 χρόνια μετά, στον τόπο απ’ όπου ξεκίνησε η εταιρεία που καθιέρωσε την Ford στην Ελλάδα.

Στην ομιλία του ο εκπρόσωπος του ομίλου και Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Agripan AE κ. Δημήτρης Παντελεημονίτης, τόνισε μεταξύ άλλων πως η παρουσία του ομίλου στο νησί έχει χαρακτήρα πρωτίστως ηθικό που σχετίζεται με τις άυλες αξίες και με την κουλτούρα που διαθέτει κάθε επιχείρηση. Είναι γεγονός πως οι καιροί είναι δύσκολοι για όλους, αλλά για τη FORD σήμερα η παρουσία της στη Μυτιλήνη είναι ένας ιστορικός κύκλος περίπου 100 χρόνων που θα σηματοδοτήσει μια νέα σειρά εξελίξεων και προοπτικών στο επιχειρησιακό γίγνεσθαι. Άλλωστε η φήμη της εταιρείας ξεκίνησε από τη Λέσβο.

Αναφερόμενος  ο κ. Παντελεημονίτης στην οικογένεια Κόρακα είπε πως πρόκειται για πολύ αξιόλογους και καταξιωμένους επιχειρηματίες που στο πρόσωπό τους ο όμιλος «FORD Κοντέλλης» βρήκε τους άξιους, ικανούς και επιτυχημένους συνεργάτες ώστε να χτιστεί και να δημιουργηθεί το πλαίσιο συνεργασίας που και οι δυο πλευρές επιδιώκουν τόσο για τον όμιλο, όσο και για το αγοραστικό κοινό.

Πρόκειται για μια σύμπραξη που αφορά την επιχειρηματικότητα εντός και εκτός του νησιού ώστε να παρέχονται προϊόντα και υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές και στο όραμα που έχει ο όμιλος Κοντέλλη, πάντα συνυφασμένα με  σεβασμό στον πελάτη που είναι ένα κριτήριο διαχρονικό από ιδρύσεως της εταιρείας μέχρι σήμερα.

Από την πλευρά των αδελφών Κόρακα θα παρέχεται η τεχνική υποστήριξη και τα ανταλλακτικά, ενώ ο κ. Τάσος Κόρακας δήλωσε πως η οικογένεια Κόρακα βρίσκεται στο χώρο του αυτοκινήτου από το 1997, ενώ από το 2006 που συνεργάζεται με τη FORD στον τομέα του service έχουν μια άριστη συνεργασία και σήμερα μέσω της πρότασης που έγινε και το ξεκίνημα της νέας συνεργασίας θα διευρυνθούν οι δραστηριότητές τους και θα επεκταθούν και σε άλλους τομείς δραστηριοτήτων.

Τα εγκαίνια της νέας κάθετης μονάδας  FORD Κοντέλλης έγιναν στη Μυτιλήνη στο 5ο χλμ. Μυτιλήνης Καλλονής, όπου και εδραιώθηκε και επισήμως η εδραίωση του ομίλου στη Μυτιλήνη.

Στην  ιστορική αναδρομή στο παρελθόν που έκανε ο κ. Παντελεημονίτης, αναφέρθηκε στον παππού Κοντέλλη, τον εμπνευστή και ιδρυτή της επιχείρησης και είπε τα εξής:

«Ήταν το 1919 όταν ο Ιωάννης Εμμανουήλ Κοντέλλης άνοιξε το πρώτο κατάστημα εμπορίας των αυτοκινήτων Ford στη Λέσβο, απ’ όπου καταγόταν.

Ο Κοντέλλης είχε μεταναστεύσει στην Αμερική το 1907, όπου και εργάστηκε για μια εξαετία στη Ford Motor Company στο Detroit αποκτώντας σημαντική εμπειρία.

Τα πρώτα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα είχαν εισαχθεί μέσω της Λέσβου στη χώρα μας ενώ σήμερα ο εγγονός του Ιωάννη Κοντέλλη, ο Δημήτρης Παντελεημονίτης έχει στην κατοχή του ένα από τα αυτοκίνητα της ίδιας σειράς που εισήχθησαν το 1919 στην Ελλάδα μέσω της Μυτιλήνης.

Ο πατέρας του Δημήτρη Παντελεημονίτη, Σπύρος (παντρεύτηκε μια από τις κόρες του ιδρυτή)  ήταν ο άνθρωπος που σήκωσε στους ώμους του την εταιρεία μετά το 1945 όταν αποχώρησαν από την Ελλάδα τα στρατεύματα κατοχής. Εδώ να σημειωθεί ότι από το 1921, η Ford είχε αναθέσει στον Κοντέλλη την αντιπροσωπεία για τον Πειραιά ενώ το 1931 για την Αθήνα. Το 1938 η επιχείρηση που ξεκίνησε από τη Μυτιλήνη έγινε Ανώνυμη Εταιρία. Το Σεπτέμβριο του 1940 ο ιδρυτής της,  Ιωάννης Κοντέλλης, απεβίωσε και τα ηνία ανέλαβε ο ανιψιός του Π. Βαλιάνος. Όμως σύντομα η κήρυξη του πολέμου έβαλε φρένο στις δραστηριότητες της επιχείρησης, το απόθεμα των οχημάτων δόθηκε στον Ελληνικό Στρατό ενώ κατά τη διάρκεια της κατοχής τις εγκαταστάσεις κατέλαβαν οι Γερμανοί, οι οποίοι κατέσχεσαν το απόθεμα των ανταλλακτικών.

Στις αρχές τις δεκαετίας του 50,  οι δύο νεαροί, ακόμα, γιοί του Ιωάννη Κοντέλλη,  Μανώλης και Παύλος, θα έρθουν στο προσκήνιο μετά τις σπουδές τους στο εξωτερικό.

Στα πρώτα χρόνια μετά τον πόλεμο οι δραστηριότητες ήταν περιορισμένες και αφορούσαν αρχικά την ανακατασκευή παλιών οχημάτων, όπως π.χ. αυτά που θα δίνονταν σε δικαιούχους αυτοκινητιστές που είχαν χάσει τα δικά τους αυτοκίνητα κατά τη διάρκεια του πολέμου.  Μετά την απελευθέρωση του εμπορίου, το 1953, η Κοντέλλης Α.Ε. επικεντρώνεται και πάλι στις πωλήσεις επιβατικών και φορτηγών και στη διάθεση των ανταλλακτικών τους.

Έως τα μέσα της δεκαετίας του ’60 τα Ford θα έχουν τον μεγαλύτερο αριθμό επί των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων στη χώρα μας.  Οι πωλήσεις τους ήταν από τις υψηλότερες στην Ελλάδα κατά τη δεκαετία του ’60 και παρά το μικρό ακόμα μέγεθος της αγοράς, τα καθαρά κέρδη της χρήσεως του έτους 1968 για την Κοντέλλης Α.Ε. ανήλθαν στα 45.000.000 δραχμές.

Η σημερινή γενιά των μοντέλων της FORD περιλαμβάνει αυτοκίνητα όλων των κατηγοριών και των τύπων που όλα τους ξεχωρίζουν για το κορυφαίο περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, τη μοντέρνα αισθητική, την υψηλή τους αξιοπιστία και βέβαια για την πρωτοποριακή τεχνολογία, η οποία, όπως και στο παρελθόν, εφαρμόζεται όχι για να εντυπωσιάσει αλλά για να υπηρετήσει τις ανάγκες του οδηγού και των υπολοίπων επιβατών κυρίως σε θέματα επιδόσεων, άνεσης και ασφάλειας».