Το πρότζεκτ της Google είχε ξεκινήσει πιλοτικά πέρσι το Σεπτέµβριο από την Κρήτη, φέτος όµως επεκτείνεται σε όλους τους βασικούς τουριστικούς προορισµούς της χώρας. Πρόκειται για την πρωτοβουλία “Grow Greek Tourism Online”, που έχει ως στόχο να παρέχει σε µικροµεσαίες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τοµέα του τουρισµού πρόσβαση σε ψηφιακά εργαλεία του τεχνολογικού κολοσσού και σε συµβουλευτικές υπηρεσίες που θα τονώσουν την ανάπτυξη των εταιρειών κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου και θα ενισχύουν τη διαδικτυακή τους παρουσία. Μέχρι το τέλος Απριλίου πιο συγκεκριµένα, όπως αναφέρθηκε στη συνέντευξη τύπου, θα γίνουν σεµινάρια ενηµέρωσης και εκπαίδευσης πάνω σε βασικά επικοινωνιακά διαδικτυακά µέσα σε Καλαµάτα, Μύκονο, Κέρκυρα, Θεσσαλονίκη, Ρόδο και Αθήνα, µε την Google να εκτιµά πως θα προσελκύσει το ενδιαφέρον 4 χιλ. ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων.
Μέσω της πρωτοβουλίας, η οποία προσφέρεται δωρεάν, οι επιχειρήσεις θα λάβουν υποστήριξη από την Google για να χρησιµοποιήσουν βασικά εργαλεία, όπως το Google My Business και το Google AdWords προκειµένου να βελτιώσουν την παρουσία τους στα αποτελέσµατα των αναζητήσεων και στους χάρτες της Google, αλλά και να προωθήσουν τις προσφορές τους. Όφελος υπάρχει- προφανώς- και για την Google, η οποία υπολογίζει πως µε τον τρόπο αυτό θα αυξήσει τον αριθµό των επιχειρήσεων µε διαδικτυακή παρουσία, ενώ εµµέσως θα προσελκύσει µεγαλύτερο διαφηµιστικό ενδιαφέρον.
Και αυτό καθώς, σύµφωνα µε τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η Google, µόλις το 8% των µικροµεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων έχουν “σοβαρή” παρουσία στο διαδίκτυο. Η ευκαιρία για διαδικτυακή ανάπτυξη στον κλάδο του τουρισµού θεωρείται ιδιαίτερα σηµαντική, αφού σύµφωνα µε πρόσφατη µελέτη της Oxford Economics, αύξηση της διαδικτυακής δραστηριότητας του τουριστικού τοµέα µπορεί να αυξήσει το ΑΕΠ της Ελλάδας κατά 3%, δηµιουργώντας έως και 100 χιλ. νέες θέσεις απασχόλησης.
Προς το παρόν στην Ελλάδα, µόνο το 10% των αφίξεων προέρχεται µέσω του διαδικτύου, λόγω της χαµηλής διαδικτυακής παρουσίας που έχουν οι επιχειρήσεις.
Ταυτόχρονα, ενώ οι διαδικτυακές αναζητήσεις για διακοπές στην Ελλάδα παραµένουν υψηλές κατά τη µεγαλύτερη διάρκεια του έτους, περίπου το 70% των τουριστικών αφίξεων λαµβάνει χώρα τους καλοκαιρινούς µήνες, ενισχύοντας τη δυνατότητα αύξησης των αφίξεων πέραν της κύριας τουριστικής περιόδου.
Το παράδειγµα της Κρήτης, όπου περισσότερες από 650 τοπικές τουριστικές επιχειρήσεις εκπαιδεύτηκαν τους προηγούµενους µήνες σε διαδικτυακά εργαλεία, έδειξε ότι µικροµεσαίες επιχειρήσεις που έχουν ισχυρή παρουσία στο διαδίκτυο αναπτύσσονται τουλάχιστον δύο φορές πιο γρήγορα από εκείνες µε µικρή ή καθόλου διαδικτυακή παρουσία και διπλασιάζουν τις θέσεις εργασίας.
Το πρόγραµµα της Google υποστηρίζεται από το υπουργείο Τουρισµού, τον Ελληνικό Οργανισµό Τουρισµού και τον Σύνδεσµο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων.