“Απαιτούμε μία πιο καθαρή, ασφαλέστερη, πιο διάφανη και υπεύθυνη βιομηχανία της μόδας”#whomadeourclothes. Με αυτό το σύνθημα το Fashion Revolution , ένα παγκόσμιο κίνημα με στόχο τη διαφάνεια στην αλυσίδα παραγωγής στον κλάδο της μόδας και την ευαισθητοποίηση των καταναλωτών σε ζητήματα όπως οι εργασιακές συνθήκες και οι απολαβές των ανθρώπων που φτιάχνουν τα ρούχα μας, η παιδική εργασία, η μόλυνση του περιβάλλοντος και η βιώσιμη μόδα, έρχεται για μία μέρα στη Λέσβο.
Έτσι αύριο από τις 12 ως τις 3μ.μ. στο Mosaik Support Center φέρνουμε έως 5 κομμάτια από την ντουλάπα μας και τα ανταλλάσσουμε στο swap bazaar, ανακυκλώνουμε τα παλιά μας ρούχα με τη βοήθεια upcycle καλλιτεχνών, ταξιδεύουμε με δημιουργίες εικαστικών εμπνευσμένες από το κίνημα #fashionrevolution, ανταλλάσσουμε τα βιβλία μας στο book swap, παρακολουθούμε ταινίες!
Λίγα λόγια για το fashion revolution day:
Στις 24 Απριλίου 2013, 1,134 σκοτώθηκαν και πάνω από 2,500 τραυματίστηκαν, όταν το εργοστάσιο κατασκευής ρούχων Ράνα Πλάζα στη Ντάκα, Μπαγκλαντές κατέρρευσε. Είναι πολλοί άνθρωποι για να χαθούν μέσα σε μία μέρα, δεν συμφωνείς;
Έτσι γεννήθηκε η Επανάσταση της Μόδας (Fashion Revolution) σε 95 κράτη σήμερα με εκατοντάδες χιλιάδες συμμετέχοντες. Το κίνημα του Fashion Revolution Day δημιουργήθηκε με τη συμμετοχή σχεδιαστών, brands, ακαδημαϊκών, συγγραφέων, επιχειρηματιών και κυβερνητικών από όλο τον κόσμο, με σκοπό την μεταρρύθμιση της αλυσίδας παραγωγής της μόδας. Στόχος του είναι η διαφάνεια στην τροφοδοτική αλυσίδα παραγωγής της μόδας. Η μόδα έχει την πιο πολύπλοκη αλυσίδα παραγωγής, μέσα σε αυτή την πολυπλοκότητα διενεργούνται εγκληματα, εμείς ζητάμε απλώς να γνωρίζουμε κάθε στάδιο παραγωγής ενός κομματιού απο την κατασκευή της πρώτης του ύλης.
Στις 24 Απριλίου 2014, στην πρώτη επέτειο της καταστροφής του Rana Plaza, ξεκίνησε η επανάσταση μας παγκοσμίως με ένα κύριο event με στόχο την ευαισθητοποίηση και ενημέρωση όσου περισσότερου κόσμου ήταν δυνατό. Θέσαμε μια απλή ερώτηση: Ποιος έφτιαξε τα ρούχα σου? Ζητήθηκε από κάθε άτομο που συμμετείχε στην Fashion Revolution Day να συνεισφέρει, φορώντας ένα ρούχο από μέσα προς τα έξω, και μετά να το φωτογραφίσει και να το μοιραστεί στα social media με hashtag #insideout . Το αντίκτυπο αυτής της εκστρατείας ήταν συντριπτικό, με συμμετοχή 62 χωρών, προσέγγιση ανθρώπων μέσω PR που ο αριθμός τους ξεπέρασε τα 80 εκατομμύρια, 6.6 εκατομμύρια χτυπήματα στο google και το #insideout να γίνεται #1 trending topic παγκοσμίως στο twitter.
Η πρωτοπόρος του Upcyling, Orsola de Castro δηλώνει «Με μια απλή χειρονομία #insideout θέλουμε να ρωτήσετε «Ποιος έφτιαξε τα ρούχα σας;» Αυτή η ενέργεια θα ενθαρρύνει τους ανθρώπους να φανταστούν την «κλωστή» από ένα ρούχο που συνδέει μαζί με τον μηχανουργό που το έραψε μέχρι και τον αγρότη που καλλιέργησε το βαμβάκι από όπου φτιάχτηκε.