Search

Η ιέρεια της performance art έρχεται στη Λέσβο: Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς στην K-Gold Temporary Gallery

Είναι η πιο αμφιλεγόμενη, εκκεντρική, περίεργη και συνάμα προβοκατόρικη καλλιτέχνις που κάνει τα σόσιαλ μίντια να «κλαίνε» μετά από κάθε performance της.

Αντιμετωπίζει την τέχνη με εμπρηστικές δηλώσεις και καταθέτει πάντα το πνεύμα και το σώμα της σε οτιδήποτε παρουσιάζει. Το κοινό της μοιράζεται σε φανατικούς οπαδούς αλλά και περίεργους που συνήθως την χλευάζουν για τις ακρότητες στις οποίες επιδίδεται. Όλοι όμως δεν χάνουν οτιδήποτε κι αν κάνει…

Για την  Μαρίνα Αμπράμοβιτς όλα αυτά, όπως και ο χρόνος ή ο θάνατος δεν έχουν  καμία σημασία. Η γυναίκα που γέννησε την έννοια της performance art στον κόσμο της τέχνης και που βρίσκεται εδώ και πέντε δεκαετίες στην κορυφή του χώρου, εκτός από τις συναρπαστικές ιδέες, το σωστό μάρκετινγκ και τον εκρηκτικό χαρακτήρα της, διαθέτει και τα ελαττώματα μιας καλλιτεχνικής προσωπικότητας!

Και αυτή η «θρυλική γιαγιά» θα βρίσκεται στη Λέσβο στην επετειακή έκθεση “ΔΕΚΑ” (21-30 Ιουλίου) της K Gold στη Λέσβο όπου θα παρουσιαστούν αντιπροσωπευτικά έργα μερικών από τους σημαντικότερους εικαστικούς και χορογράφους διεθνώς.

 

Η ίδια θα λάβει μέρος με το θρυλικό της έργο του 1975, η Σέρβα καλλιτέχνιδα κάθεται γυμνή, κρατώντας μια βούρτσα και μια χτένα. Βουρτσίζει τα μαλλιά της με βία, ενώ επαναλαμβάνει «η τέχνη πρέπει να είναι όμορφη, ο καλλιτέχνης πρέπει να είναι όμορφος». Κάθε τόσο, παραμένει σιωπηλή κοιτώντας με απλανές βλέμμα, μέχρι να ξαναρχίσει τον τιμωρητικό καλλωπισμό της.

Για ακόμη μια φορά ο Νικόλας Βαμβουκλής αποδεικνύει ότι όλα είναι πιθανά ακόμη και σε αυτό το ακριτικό νησί που δημιουργεί με τη βοήθεια του ένα αποτύπωμα στον σύγχρονο κόσμο της τέχνης .

 

Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς είναι Σέρβα εικαστική καλλιτέχνης. Σήμερα εργάζεται κατά κύριο λόγο στη Νέα Υόρκη. Δραστηριοποιείται στην Performance Art, σε μια ακροβατική του σώματος και της ψυχής, από τα μέσα της δεκαετίας του 1970. Είναι γνωστή για τις παραστάσεις της οι οποίες ερευνούν την σχέση μεταξύ καλλιτέχνη και κοινού, σε μια προσπάθεια να «ελευθερωθούν» και οι δύο, μα κυρίως για την έκθεσή της χωρίς όρια σε κινδύνους χάριν της τέχνης που εκπροσωπεί. Όπως την ορίζει η ίδια, η performance art είναι η μεταφορά της αλήθειας επί σκηνής και όχι μια παράσταση θεατρικού τύπου. Έχοντας αναδείξει ως τέχνη την απελευθέρωση από τα όριά τους, του σώματος και της ψυχής, εκπαιδεύει σήμερα ομάδες που θα συνεχίσουν την τέχνη αυτή.

Φώτο: Παραχώρηση των Αρχείων Marina Abramović και του LIMA © Marina Abramović