Search

Η κυριαρχία των smartphones

 

Σε πανίσχυρο εργαλείο για το ηλεκτρονικό επιχειρείν εξελίσσεται το smartphone, με τα “έξυπνα” κινητά να αποκτούν κομβικό ρόλο στο online λιανεμπόριο. Από το επόμενο έτος, ήδη το 50% ή $ 75,5 δις., του συνολικού όγκου των πωλήσεων μέσω κινητών συσκευών (mobile commerce) θα διενεργείται μέσω smartphones στην αγορά των ΗΠΑ. Το ποσοστό αυτό είναι αυξημένο κατά δύο ποσοστιαίες μονάδες από το προβλεπόμενο για το τρέχον έτος 48%.

Το 51,2% των Αμερικανών, ηλικίας 14 ετών και άνω, που αγοράζουν online, θα πραγματοποιούν τουλάχιστον μία αγορά μέσω smartphoneΣύμφωνα με πρόσφατο σχετικό report του eMarketer, από το επόμενο έτος το 51,2% ήτοι περισσότεροι από 95 εκατομμύρια Αμερικανοί, ηλικίας 14 ετών και άνω, που αγοράζουν online, θα πραγματοποιούν τουλάχιστον μία αγορά μέσω smartphone. Το αντίστοιχο ποσοστό για το 2016 υπολογίζεται σε 49%.

Οι αναλυτές του eMarketer βλέπουν στα smartphones την ατμομηχανή, που θα καθοδηγήσει το παγκόσμιο mobile commerce τα επόμενα χρόνια, σχολιάζοντας ότι ήδη το ηλεκτρονικό λιανεμπόριο έχει αρχίσει να λαμβάνει πολύ σοβαρά υπόψη του αυτή την προοπτική. “Μέχρι πρότινος, οι περισσότεροι καταναλωτές χρησιμοποιούσαν το smartphone για έρευνα αγοράς και σύγκριση τιμών. Πλέον το χρησιμοποιούν και για την πραγματοποίηση και ολοκλήρωση των αγορών. Όσο τα mobile sites του παγκόσμιου λιανεμπορίου θα γίνονται πιο εύχρηστα για τον καταναλωτή τόσο ο ρόλος του smartphone θα ενισχύεται” αναφέρει το σχετικό report.

 

Τα tablets

Η ανάδειξη των smartphones σε κεντρικό κανάλι για τις mobile αγορές γίνεται, σύμφωνα με την ανάλυση της εταιρείας, σε βάρος των tablets, που πλέον δεν αποτελούν την πρώτη επιλογή των “ψηφιακών” καταναλωτών.

Το μερίδιο των tablets στις αγορές μέσω κινητών συσκευών εκτιμάται ότι θα βαίνει μειούμενο: από 50,6% του mobile commerce που θα εκπροσωπεί φέτος αναμένεται να μειωθεί στο 48,7% το επόμενο έτος.

Να σημειωθεί ότι στις ΗΠΑ, έως τα τέλη του 2016, περισσότερες από μία στις τρεις αγορές, που γίνονται online, θα πραγματοποιούνται μέσω φορητών συσκευών. Συγκεκριμένα, ο τζίρος του mobile commerce θα αντιπροσωπεύει ποσοστό 32% του συνολικού όγκου των ηλεκτρονικών πωλήσεων. Ωστόσο, ως ποσοστό του συνολικού λιανεμπορίου στις ΗΠΑ, αποτελεί μόλις το 2,6%.

 

Οι αναλυτές επισημαίνουν ότι η διεύρυνση αυτού του ποσοστού προϋποθέτει περαιτέρω βελτίωση της αγοραστικής εμπειρίας μέσω smartphone, κυρίως σε θέματα που σχετίζονται με την online ολοκλήρωση και πληρωμή των αγορών. Όπως άλλωστε σχολιάζουν, οι προκλήσεις για τις mobile πωλήσεις μέσω smartphone είναι από τα στοιχήματα που πρέπει να κερδίσει το λιανεμπόριο, ώστε να εναρμονιστεί με τα νέα ψηφιακά δεδομένα.

Πηγή:ΣΕΠΕ