Search

Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας: Η μαθητική δημιουργικότητα στο φόρτε της

Μια αληθινή «γιορτή ψηφιακής δημιουργικότητας»  ήταν το Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας, που πραγματοποιήθηκε στο 5ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης. Όλες οι μαθητικές ομάδες παρουσίασαν δημιουργίες, που ξεπερνούσαν η μια την άλλη σε φαντασία, είτε στον τομέα των ηλεκτρονικών παιχνιδιών, είτε τον τομέα της ρομποτικής. Το αντικείμενο του Φεστιβάλ ήταν φυσικά η πληροφορική και η ρομποτική, οι δυο βασικοί πυλώνες δηλαδή της εποχής που έρχεται.

To Δημοτικό Σχολείο Λουτρόπολης Θερμής παρουσίασε το CD-ROM  για τη ζωή και το έργο του Θερμιώτη γλύπτη Αθ. Λημναίου, που το ομορφότερο έργο του στη Λέσβο είναι το άγαλμα της Σαπφούς στην ομώνυμη πλατεία της Μυτιλήνης. Η παρουσίαση έγινε από τρεις μαθητές της Δ΄τάξης, που καταχειροκροτήθηκαν από το ακροατήριο την Παναγιώτα Ψαθά, την Ευαγγελία Ξουχέλλη και τον Δημήτρη Κιολέ. Ήταν η δεύτερη χρονιά που συμμέχει σε παρόμοια διοργάνωση. Πέρυσι παρουσίασε το CD-ROM «Το φαράγγι της Θερμής και τα σπήλαιά του».

“Ήταν μια πολύ ωραία διοργάνωση – όπως και πέρυσι – από τη οποία βγήκαν πολλά συμπεράσματα,. Λίγες σχετικά οι συμμετοχές (από τα 60 Δημοτικά της Λέσβου πήραν μέρος μόλις τα 5, αλλά ταυτόχρονα τόσο ελπιδοφόρες). Κι αυτό όταν το αντικείμενο του Φεστιβάλ ήταν η πληροφορική και η ρομποτική, οι δυο βασικοί πυλώνες δηλαδή της εποχής που έρχεται.

Το Φεστιβάλ ήταν μια αληθινή «γιορτή ψηφιακής δημιουργικότητας», αφού όλες οι μαθητικές ομάδες παρουσίασαν δημιουργίες, που ξεπερνούσαν η μια την άλλη σε φαντασία, είτε στον τομέα των ηλεκτρονικών παιχνιδιών, είτε τον τομέα της ρομποτικής.

Αυτοματοποιημένες κατασκευές καμωμένες με lego, (ανεμογεννήτριες, χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων κ.α.), όπως και ψηφιακά παιχνίδια στον υπολογιστή, που τα έφταξαν οι μαθητές, γράφοντας τον κώδικά τους απέδειξαν ότι οι μαθητές έχουν πολλές ικανότητες και μπορούν να κάνουν θαύματα στον τομέα αυτό.

.Υπάρχουν όμως οι προϋποθέσεις γι΄αυτό; Οι ώρες πληροφορικής είναι μόλις ..1 (μια ) την εβδομάδα για κάθε τάξη. Τι προλαβαίνει να διδάξει ο εκπαιδευτικός και τι μπορεί να «εισπράξει» ο μαθητής στο ελάχιστο αυτό διάστημα; Ασφαλώς πολύ λίγα.

Γι΄αυτό και δεν μας ξένισε καθόλου η απάντηση, που πήραμε από την πληροφορικό του 9ου Δημοτικού Μυτιλήνης, όταν την ρωτήσαμε πότε πρόλαβε να μεταδώσει στους μαθητές του Σχολείου της τόσες γνώσεις

– Εμείς καθόμαστε και δουλεύουμε μέχρι τις 4 , που σχολάει το ολοήμερο, μας είπε, με την ομάδα των παιδιών. Ακριβώς, δηλαδή, όπως κάναμε κι εμείς, που δουλεύαμε όλα τα Σάββατα του χειμώνα για να ετοιμάσουμε τη δική μας παρουσίαση.

Με τέτοιες όμως μεμονωμένης πρωτοβουλίες πάει το εκπαιδευτικο σύστημα μπροστά; Η χρειάζονται συνολικότερες ρυθμίσεις, που η σημαντικοτερη είναι να αυξηθούν οι ώρες της πληροφορικής στο ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων;

Ξέχωρα από όλα αυτά, αξίζουν συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές, που συμετείχαν και στους συναδέλφους εκπαιδευτικούς που τους προετοίμασαν. Συγχαρητήρια και στον Τίμο Θεοφανέλλη, που επιμελείται δεύτερη χρονιά μια τέτοια διοργάνωση, τόσο σημαντική για το μαθητικό δυναμικό του νησιού”.