Στα παραδοσιακά Λαδάδικα, την ιστορική συνοικία της Μυτιλήνης με τα παλιά μπακάλικα και τα κουρεία, μια vintage γειτονιά που κάποτε ήκμαζε εμπορικά και που σήμερα αναζητά τη νέα της ταυτότητα πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή η παρουσίαση του συλλεκτικού περιοδικού “VINTAGE LESVOS”. Σε ένα εντελώς θεατρικό σκηνικό που στήθηκε εξ ολοκλήρου για τις ανάγκες της βραδιάς που διοργάνωσε η εφημερίδα «Πολιτικά» και μπροστά σε ένα πολυπληθές κοινό, η μυτιληνιά επικοινωνιολόγος Κατερίνα Γκαγκάκη, μίλησε για την απαράμιλλη πολιτιστική παράδοση του νησιού μας που πρέπει επιτέλους να στηρίξουμε ως τουριστικό προϊόν –ιδιαίτερα σε τούτη την περίοδο.
«Έχουμε μάθει όταν μιλάμε για ιστορία και πολιτισμό να σκεφτόμαστε μουσεία και μνημεία. Χωρίς να μειώνω την βαρύτητα αυτών, θεωρώ ότι το νησί μας που αποτυπώνεται στο συλλεκτικό περιοδικό vintage Lesvos ,είναι μέρος της νοοτροπίας μας ,της αύρας που αποπνέει το νησί .Είναι ένα παράστημα που μεταδίδεται σε κάθε επισκέπτη», είπε η λαμπερή κυρία των δημοσίων σχέσεων στην εκδότρια των Πολιτικών και του Vintage Βαρβάρα Γκιγκιλίνη.
«Η φετινή χρονιά αποτελεί μία πραγματικά ιδιάζουσα περίπτωση σε ό,τι αφορά την τουριστική κίνηση και σε ανάλογες περιόδους κρίσης , ο κάθε τόπος πρέπει να στηρίζεται σε αυτά που τον κάνουν να ξεχωρίζει», τόνισε η Κατερίνα Γκαγκάκη ενώ η Βαρβάρα Γκιγκιλίνη ευχαρίστησε από καρδιάς τους συνεργάτες του περιοδικού που συνέβαλαν στην δημιουργία του 2ου τεύχους του περιοδικού Vintage.
«Η αλήθεια είναι ότι η προβολή που πήρε το νησί καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς παγκοσμίως, ήταν τεράστια αλλά δυστυχώς όχι στο πλαίσιο που θα μπορούσε να ενισχύσει τον τουρισμό. Θα ήθελα να είμαι ειλικρινής όμως. Αν η εικόνα του νησιού σαν τουριστικός προορισμός ήταν ήδη σταθεροποιημένη και ξεκάθαρη, τότε το προσφυγικό θα μπορούσε σε κάποιο επίπεδο να λειτουργήσει ακόμη και ενισχυτικά. Και εξηγούμαι. Είναι προς τιμήν όλων, ιθυνόντων και κυρίως των απλών πολιτών ότι σταθήκαμε σε μία απ τις δυσχερέστερες συγκυρίες παγκοσμίως, εξαιρετικά αποτελεσματικά, ανθρώπινα και περήφανα. Ολόκληρος ο κόσμος αναγνώρισε το σθένος την ψυχή και τη λειτουργική επάρκεια που έδειξε το νησί. Και συνεχίζει να δείχνει. Αν ήμασταν προετοιμασμένοι επικοινωνιακά και σε επίπεδο υποδομών και παροχών τουριστικών, από προηγούμενες χρονιές , τότε θα μπορούσε αυτή η αναγνώριση να μετατραπεί σε επισκέψεις», τόνισε η Βαρβάρα Γκιγκιλίνη.
Στην φοβερή ατμόσφαιρα της βραδιάς που στήθηκε με τα παλιά vintage έπιπλα της συλλογής του Νίκου Μηλιορέλλη και που επιμελήθηκε ο καλλιτεχνικός υπεύθυνος τηs “Gallery Σαπφώ” Κώστας Καριωτέλλης συνέβαλαν τα απίστευτα cocktail από μαστίχα και ούζο που πρόσφερε στον κόσμο η ποτοποιία EVA και το MASTIC TEARS και που κατάφεραν να φτιάξουν μια vintage ατμόσφαιρα. Την ίδια στιγμή η πόρτα της εφημερίδας Πολιτικά ήταν ανοιχτή για μικρούς και μεγάλους που έκαναν την διαφορά: Ο διευθυντής του Μουσείου Teriade Κώστας Μανιατόπουλος που φιλοτέχνησε για εμάς ένα vintage σκίτσο, ο μοναδικός City Inspector, η Θάλεια Βουγδή και η Ντέσυ Κομνηνού που χωρίς την βοήθειά τους τίποτα από αυτά δεν θα ήταν δυνατόν ενώ μέσα στις εκπλήξεις της βραδιάς ήταν και η παρουσία του Δημάρχου Σπύρου Γαληνού.
(Στην φωτο κορυφή του άρθρου) Οι συνεργάτες του περιοδικού Βασίλης Καζάζης, Νατάσα Παπανικολάου, Ανέστης Χατζηδιάκος, Νίκος Κόκκας και Θανάσης Γεωργίου μαζί με τη Βαρβάρα Γκιγκιλίνη και την Κατερίνα Γκαγκάκη. Ο συνεργάτης Χρίστος Καλουντζόγλου ακόμη και αν δεν ήταν εκεί, βοήθησε τα μέγιστα για την επιτυχία της εκδήλωσης!
«Το Vintage Lesvos είναι ένα συλλεκτικό περιοδικό, η έκδοση του οποίου ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2015, και τους τελευταίους μήνες είχαμε την χαρά να δουλέψουμε πάνω στην συνολική επιμέλεια της online παρουσίας του που περιλαμβάνει τον σχεδιασμό και content management ιστοσελίδας, την διαχείριση καναλιών στα social media κ.α. Πλέον, συνδυάζοντας το συλλεκτικό έντυπο και την online έκδοση, είναι ένα ολοκληρωμένο μέσο, που μας μεταφέρει την vintage πλευρά του πολύ όμορφου νησιού της Λέσβου!», είπε ο Ανέστης Χατζηδιάκος που επιμελείται την διαδικτυακή παρουσία του περιοδικού για την πρεμιέρα του Vintage στο ίντερνετ που θα βρείτε εδώ στο www.vintagelesvos.gr
H λέξη vintage, από το λατινικό “vinum demere” που σημαίνει “αποσπώ κρασί” χρησιμοποιήθηκε για να χαρακτηρίσει την σοδειά μιας καλής χρονιάς, το καλό παλαιωμένο κρασί.Σήμερα ο όρος απέκτησε κι άλλες σημασίες.Vintage είναι το παλιό το συλλεκτικό, το μεταχειρισμένο που έχει όμως αξία και ψυχή και που πάνω του βρίσκονται γραμμένες οι μνήμες των ανθρώπων που το χρησιμοποίησαν.
Έτσι, σαν το παλιό, καλό κρασί η συλλεκτική έκδοση «Vintage Lesvos», προσφέρεται στον αναγνώστη σαν μια διαχρονική απόλαυση. Στις σελίδες του νέου μας τεύχους αλλά και στην ηλεκτρονική έκδοση του περιοδικού θα βρείτε ιστορίες για το αρχοντικό του Ελύτη θα δείτε τη δεύτερη ζωή ενός παλιού ελαιοτριβείου στον Κέδρο, θα διαβάσετε τους στόχους και το όραμα του Δημήτρη Τρύφων, οργανωτή του φεστιβάλ του Μολύβου, θα μάθετε την ιστορία των “Αστέγων”, της πιο vintage θεατρική ομάδας του νησιού, αλλά και για τα καλοκαίρια της Κατερίνας Γκαγκάκη. Παράλληλα στην ηλεκτρονική έκδοση του περιοδικού θα διαβάσετε για τον πύργο των Αλαμανέλληδων, το Αρχοντικό Βαμβούρη – Τσακίρη Μυτιλήνης, για τη Μυτιλήνη του Χάρη Θεοφράστου και άλλα θέματα για τους αγαπημένους προορισμούς του νησιού….
Ευχαριστούμε τους χορηγούς της βραδιάς:
VOLOTEA, ΕΒΑ – Ποτοποιία Mastic Tears, Hellenic Seaways, Ποτοποιία Ισιδώρου Αρβανίτη, Ζαϊρα- Catering, Λόγγιος Στρατής – Lesvos car, Μηλιορέλλης Νίκος- έπιπλα, Σαπφώ Γκαλερί, “Ροδοπέταλα”, “Μια φορά και ένα γλυκό”, Nanou donats, Δαλέκος Λευτέρης- φωτιστικά, Κορεξενίδης Σίμος- για τα κολάζ, Quidro, Κάβα Σγουρέλλη, Bar Code, Beja, Azul, Νατάσσα- Κομμωτήριο, Aλεξ Ντιβανής make up artist.