Αν περάσετε από τον πεζόδρομο της Αλκαίου, στο λιμάνι της Μυτιλήνης, θα δείτε ένα μικρό, κουκλίστικο κατάστημα, με διαφορετική κάθε φορά αλλά πάντα εντυπωσιακή βιτρίνα. Οι δύο συνεργάτες βάζουν όλο το ταμπεραμέντο τους στη μεγάλη τους αγάπη, την MIMØΣA. Μην εκπλαγείτε αν αντικρίσετε μια τεράστια περούκα που θυμίζει την Μαρία Αντουανέτα, να δεσπόζει πίσω από το τζάμι. Θα σημαίνει ότι εκείνη την περίοδο έχουν φέρει κάποια νέα προϊόντα που προορίζονται για τα μαλλιά μας.
Ας πάμε όμως λίγο πίσω στον χρόνο για να δούμε πώς γεννήθηκε η MIMØΣA. Ο Μάριο είναι από τη Βαρκελώνη και το 2008 ζούσε και εργαζόταν στη Μαδρίτη όπως και ο Στρατής, ο οποίος γεννήθηκε στη Μυτιλήνη. Ο πρώτος με εμπειρία ως αρχιτέκτονας, Brand Concept Director και Interior Designer σε διεθνείς εταιρείες και ο δεύτερος έχοντας αναπτύξει μια διεπιστημονική πορεία καριέρας στη Χημεία, την Κοσμετολογία και το Marketing.
Γνωρίστηκαν μέσω κοινών φίλων και αμέσως μοιράστηκαν τα όνειρά τους για μια πιο απλή, βιώσιμη ζωή. Ο Μάριο είχε μεγάλη αγάπη για τα βιολογικά και φυσικά προϊόντα περιποίησης του δέρματος, την οποία πέρασε και στον Στρατή. Τα χρόνια περνούσαν και τα όνειρα μεγάλωναν και κάποια στιγμή μέσα από κάποιες απροσδόκητες συγκυρίες, πήραν την απόφαση να δημιουργήσουν τον δικό τους χώρο στην πατρίδα του Στρατή, θέλοντας να ενισχύσουν τις αξίες της πράσινης χημείας και να ευαισθητοποιήσουν τους ανθρώπους για τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Οι γονείς του Στρατή ζουν στη Μυτιλήνη και κάθε καλοκαίρι τους επισκεπτόταν, έτσι νιώθοντας την ανάγκη να επιστρέφει και παράλληλα έχοντας μαζί με τον Μάριο την ανάγκη της μεγάλης φυγής και το όνειρο μιας δικής τους επιχείρησης, κατάλαβαν πως δεν υπάρχει καλύτερο μέρος για να κάνουν μια νέα αρχή. Όταν ωρίμασε η ιδέα μέσα τους, βρέθηκε και το κατάλληλο μέρος. «Αυτό έδωσε ένα γερό σπρώξιμο σε μένα και στον Μάριο, γιατί είπαμε ή τώρα ή ποτέ. Ήταν ένα σημείο αναφοράς στην πόλη, το παλιό βιβλιοπωλείο του Πετρά που είχε ανοίξει το 1947, από όπου οι γονείς μας αγόραζαν τα βιβλία τους και τα σχολικά τους» αναφέρει ο Στρατής. Όταν μπήκαν μέσα αντίκρισαν έναν σκοτεινό χώρο, εγκαταλελειμμένο, με παλιό πάτωμα στο κέντρο της Αγοράς της πόλης, απέναντι από το παλιό ξενοδοχείο “Μεγάλη Βρετανία” που τώρα έχει μετατραπεί σε ένα οικοδόμημα με σπίτια, γραφεία και μαγαζιά. Αμέσως αισθάνθηκαν ότι πρόκειται για μια πολύ δυνατή πρόκληση για τον Μάριο, να του δώσει μία νέα πνοή. Όσο συγκινητική ήταν η μέρα που η MIMØΣA άνοιξε τις πόρτες της, άλλο τόσο φορτισμένη με συναισθήματα ήταν και η στιγμή που η γυναίκα του προηγούμενου ιδιοκτήτη, ο οποίος έφυγε από τη ζωή πριν έναν χρόνο περίπου, είδε την αλλαγή έκαναν οι δυο τους και εκδήλωσε τη χαρά της για το αποτέλεσμα. «Θέλαμε να διατηρήσουμε τον εμβληματικό χαρακτήρα του. Όπως κάποτε θα έλεγαν οι παλιοί ότι θα πάνε στου Πετρά, έτσι η επιθυμία μας ήταν να αποκτήσει ξανά ζωή και οι νεότερες γενιές να έχουν ως σημείο αναφοράς τη MIMØΣA», τονίζουν. Ο Μάριο από την πρώτη στιγμή είχε πολύ ξεκάθαρη εικόνα για την αλλαγή στον χώρο, η οποία υλοποιήθηκε με τη βοήθεια μιας τοπικής τεχνικής εταιρείας. Με έμπνευση από τον γιαπωνέζικο μινιμαλισμό και με γήινα χρώματα, ήθελε να χαρακτηρίζεται από τη φωτεινότητά του και αυτό είναι και κάτι που προσέχουν όσοι περνούν από τον δρόμο. Ένα φωτεινό κατάστημα που το αγαπάς μόλις το βλέπεις, γεμάτο με προϊόντα που μας κάνουν να νιώθουμε έτοιμοι να αγαπηθούμε κι εμείς.
Το όνομα έχει τις δικές του όμορφες ιστορίες. Όταν ζούσαν στο βόρειο κομμάτι της Ισπανίας, στα σύνορα με Πορτογαλία, έμεναν σε ένα πολύ μικρό χωριό στην εξοχή. Τους μήνες Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάρτιο, πηγαίνοντας κάθε πρωί με τα αυτοκίνητά τους στις δουλειές τους εντυπωσιάζονταν βλέποντας όλα τα βουνά κατακίτρινα από τις ανθισμένες μιμόζες. Την ίδια περίοδο έψαχναν και όνομα για το μαγαζί που είχαν ως όνειρο κάποια μέρα να ανοίξουν. Τελικά το όνομα ήταν μπροστά τους. Όσο συνέβαιναν όλα αυτά, οι δύο τους έβλεπαν συνεχώς μπροστά τους τον συμπαντικό αριθμό 1111. Ψάχνοντας λοιπόν διαδικτυακά πώς θα μπορούσε να σταθεί το όνομα του καταστήματος στον ιντερνετικό κόσμο, ανακάλυψαν ένα αστέρι το οποίο ονομάζεται Μιμόζα και στους αστρικούς καταλόγους είναι το αστέρι με τον αριθμό 1111. «Ουσιαστικά το όνομα μάς διάλεξε πριν το διαλέξουμε εμείς», μου λένε. «Εκτός από το γεγονός ότι πρόκειται για ένα πολύ όμορφο λουλούδι, είναι και ένα extract που το χρησιμοποιούν στην κοσμετολογία γιατί έχει αντιγηραντικές ιδιότητες. Είναι δηλαδή ένα θεραπευτικό φυτό», αναφέρει ο Μάριο με λαμπερό βλέμμα.
Το πρόσωπο του Μάριο φωτίζεται και όταν μου μιλάει για τα προϊόντα που μπορεί να βρει κάποιος στη MIMØΣA. «Φροντίζουμε όλα να πληρούν κάποιες προϋποθέσεις. Να είναι λειτουργικά, νέας γενιάς καλλυντικά, με νέες συνταγές, φόρμουλες και συνθέσεις που δεν κάνουν κακό στην υγεία μας και όταν ο κόσμος τα δοκιμάζει να βγάζει επιφωνήματα χαράς και έκπληξης. Δεν θέλουμε προϊόντα που μυρίζουν μαμά, θέλουμε το καθένα να ταιριάζει απόλυτα σε όποιον το επιλέξει. Να νιώθει ο εαυτός του. Και να μπορεί να περιποιηθεί τα πάντα επάνω του, από την κορυφή μέχρι τα νύχια. Κάνουμε προσεκτική επιλογή ανάμεσα σε πολλές μάρκες μιας και δεν μπορούμε και πρακτικά να έχουμε τα πάντα αλλά και επειδή μας ενδιαφέρει να έχουμε τα καλύτερα από κάθε brand. Ένας ακόμη λόγος για την προσεκτική επιλογή είναι και το γεγονός ότι θέλουμε μια ποικιλία και στις τιμές των προϊόντων, από αρκετά οικονομικά μέχρι ακριβά και βέβαια ψάχνουμε πολύ ώστε οτιδήποτε θα βρείτε στα ράφια αλλά και στο online shop να είναι φιλικό προς το περιβάλλον. Αυτό χρειάζεται επιμονή και αρκετό χρόνο για να γίνει η σωστή έρευνα». Ο Στρατής συμπληρώνει «έχουμε προϊόντα για τα μαλλιά, αποσμητικά, κρέμες χωρίς πετρέλαιο, καλλυντικά με μιμόζα, προϊόντα με πολτό κάκτου που δεν μπορεί να βρει κάποιος εύκολα και προσφέρουν τέλεια ενυδάτωση. Μάλιστα πρέπει ο κόσμος να γνωρίζει ότι η αλόη που έχει γίνει πολύ διαδεδομένη, δεν ενυδατώνει αλλά επουλώνει. Αυτό σημαίνει ότι τα ξηρά, μικτά και λιπαρά δέρματα με την αλόη ξηραίνονται περισσότερο ενώ ο κάκτος προσφέρει τη σωστή ενυδάτωση».
Με την ίδια θετική διάθεση που μιλούν σε μένα, μιλούν και με τους επισκέπτες του καταστήματος και μπορούν να εξηγήσουν τα πάντα με λεπτομέρειες για κάθε προϊόν. Μάλιστα, κάνοντας μια βόλτα στο instagram, με εντυπωσίασαν τα βίντεο του Μάριο στα οποία δίνει συμβουλές, μοιράζεται γνώσεις για τα προϊόντα, τη φύση και την περιποίηση, και παρ’ ότι είναι στη μητρική του γλώσσα, καταφέρνει να είναι άμεσος και να δημιουργεί μια όμορφη συγγένεια με τους επισκέπτες κάθε χώρας. «Κάθε καλλυντικό χρειάζεται και τις σωστές συμβουλές, γι’ αυτό και ο Μάριο παρουσιάζει αυτά τα βίντεο με μεγάλη χαρά», αναφέρει ο Στρατής και συμπληρώνει χαρίζοντάς μου τον καλύτερο επίλογο «Πάντα μιλάμε με τον κόσμο, ακόμα και αν δεν μας πουν μόνοι τους αν έχουν κάποιο πρόβλημα, με μια προσεκτική κουβέντα προσπαθούμε να καταλάβουμε τι ανάγκες έχει όποιος βρίσκεται απέναντί μας. Ακόμα και αν κάποιος ζητήσει μια αντιρυτιδική κρέμα, θα κοιτάξουμε να μιλήσουμε για την υγεία του δέρματος και για όσα χρειάζεται. Γιατί αυτό είναι το σημαντικό. Άλλωστε κάθε ρυτίδα που έχει κάποιος είναι μια στιγμή συναισθημάτων από τη ζωή του. Το δέρμα και το σώμα μας γενικότερα σε κάθε ηλικία είναι όμορφα αρκεί να έχουν την υγεία τους. Πρέπει να αγαπάς τον εαυτό σου και να φροντίζεις για την υγεία του».