Ένας μεγάλος άνθρωπος των Τεχνών, o δαιμόνιος Μυτιληνιός Στρατής Ελευθεριάδης Τeriade που κατάφερε να συνεργαστεί στις εκδόσεις του με όλους τους διανοούμενους της εποχής του, τιμήθηκε χθες το βράδυ στην Αγία Παρασκευή με την προβολή του ντοκιμαντέρ του Σίμου Κορεξενίδη. Μετά την προβολή του στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και στη Δημόσια Τηλεόραση αλλά και στο Ίδρυμα Κατακουζηνού στην Αθήνα, το “Teriade”, μία άρτια καταγραφή της ζωής και του έργου του κορυφαίου τεχνοκρίτη, συνεχίζει τον κύκλο προβολών του με επιτυχία. Έτσι για πρώτη φορά χθες, ο πρωτοπόρος και ευεργέτης Teriade “επέστρεψε’ στον τόπο που γεννήθηκε μέσα από την συγκινητική προβολή στον εξαίρετο χώρο του Μουσείου Βιομηχανικής Ελαιουργίας Λέσβου του Πολιτιστικού Ιδρύματος του Ομίλου Πειραιώς, έναν ζεστό και φιλόξενο χώρο που “αγκάλιασε” τον Λέσβιο τεχνοκρίτη και το πολυπληθές κοινό που έσπευσε να δει την πρώτη προβολή της ταινίας στην Μυτιλήνη.
“Όλα ξεκίνησαν από ένα άρθρο της εφημερίδας “Πολιτικά”, είπε ο Σίμος Κορεξενίδης αμέσως μετά το τέλος της προβολής απαντώντας στην ερώτηση του Κωστή Καλαποθάκη, μουσειολόγου και υπεύθυνου των εκδηλώσεων του ΠΙΟΠ για τα Μουσεία του ιδρύματος, για το “έναυσμα” των συντελεστών για τη δημιουργία του ντοκιμαντέρ. “Όταν πριν από έξι χρόνια ξεκινήσαμε το ντοκιμαντέρ θέλαμε να κάνουμε κάτι για να το δείξουμε στον Δήμο και τη Νομαρχία ώστε να πάρει το Μουσείο την θέση που του αξίζει. Όμως στην πορεία γνώρισα περισσότερο τον Teriade και τον αγάπησα. Μέσα από πάρα πολλές δυσκολίες, κυρίως οικονομικές, καταφέραμε να ολοκληρώσουμε το ντοκιμαντέρ και δεν τα παρατήσουμε εν μέσω κρίσης. Έτσι σήμερα, είμαστε πολύ ευτυχισμένοι μαζί με τη Βαρβάρα και τους συνεργάτες μας που προβλήθηκε το ντοκιμαντέρ στον τόπο του”.
Για άλλη μια φορά η προβολή του ντοκιμαντέρ πυροδότησε έναν μακρύ διάλογο για την μοίρα του πολύπαθου Μουσείου μέσα στον χρόνο και τις σημερινές συνθήκες. Το κοινό, ενθουσιασμένο τόσο με το γεγονός ότι ανακάλυψε αυτόν τον υπέροχο άνθρωπο, τεχνοκρίτη κι εκδότη Τεριάντ που προσέφερε τόσα πολλά στην πατρίδα του Λέσβο αλλά και στην Ιστορία της σύγχρονης Ευρωπαϊκής τέχνης, επικεντρώθηκε στο προφανές ερώτημα γιατί το Μουσείο-διαμάντι που έφτιαξε ο Teriade, δεν είναι μαζί με αυτό του Θεόφιλου, διάσημο και πρώτο σε επισκεψιμότητα!
Ο διευθυντής του Μουσείο Κώστας Μανιατόπουλος έδωσε τις απαντήσεις στο κοινό που ρωτούσε επίμονα τα…αυτονόητα καθώς αυτό που προβάλλεται και μέσα από το ντοκιμαντέρ είναι πως αυτός ο “άγνωστος” δυστυχώς θησαυρός που φιλοξενεί ο τόπος μπορεί να αναδειχθεί σε κορυφαίο τουριστικό προϊόν…