Search

Πρώτο κουδούνι για 78 προσφυγόπουλα στη Μυτιλήνη

Πρώτο κουδούνι σήμερα για 78  προσφυγόπουλα στη Μυτιλήνη που θα φοιτήσουν στο δημόσιο σχολείο στα απογευματινά τμήματα  σε δύο δημοτικά σχολεία , ενώ άλλα 30 παιδιά θα βρεθούν στις σχολικές αίθουσες όταν ολοκληρωθεί η  β΄ φάση πρόσληψης εκπαιδευτικών για τις ΔΥΕΠ.

Τα παιδιά σήμερα γνώρισαν τους δασκάλες τους και ξεναγηθήκαν στους χώρους των σχολείων όπου θα λειτουργούν από τις 2 το μεσημέρι μέχρι και τις 6 το απόγευμα και θα μαθαίνουν ελληνική γλώσσα, αγγλικά, μαθηματικά και πληροφορική.

Τα προσφυγόπουλα υποδέχθηκε η εκπαιδευτική κοινότητα και ο δήμος δια του αντιδημάρχου Πολιτισμού , εκπαιδευτικός και ό ίδιος.

Τα παιδιά που από σήμερα φοιτούν στις απογευματινές ΔΥΕΠ προέρχονται από τη δημοτική δομή φιλοξενίας προσφύγων στον Καρά Τεπέ στην οποία πέρυσι ξεκίνησε να λειτουργεί και το δημόσιο νηπιαγωγείο.

Εν τω μεταξύ στα πρωινά τμήματα των σχολείων φοιτούν από την αρχή της σχολικής χρονίας άλλα 90 προσφυγόπουλα.

Εκτός δημόσιου σχολείου παραμένουν τα 2.000 προσφυγόπουλα του ΚΥΤ Μόριας στο οποίο αποφασίστηκε το επόμενο διάστημα να δημιουργηθεί δημόσιο νηπιαγωγείο.

 

Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου Αριστείδης Καλάργαλης

Ανακοίνωση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου Αριστείδη Καλάργαλη για την έναρξη σήμερα των ΔΥΕΠ, ένα αντίο στον καπετάνιο που έσωσες πιθανόν και παιδιά που σήμερα ξεκίνησαν το σχολείο ση Μυτιλήνη και μια απάντηση στους εκπαιδευτικούς που  προκρίνουν τον όρο ¨λαθρομετανάστης¨.

«Αρκετά πρωινά, περνώντας από το λιμάνι της Μυτιλήνης, σκεφτόμουν να σταματήσω κάποια στιγμή και να συναντήσω τον Κυβερνήτη του Λιμενικού Σώματος Κυριάκο Παπαδόπουλο. Να τον συγχαρώ και να τον ευχαριστήσω για τις πράξεις του, εκείνον ατομικά,  αλλά στο πρόσωπό του όλους τους/τις συναδέλφους του στο Λιμενικό Σώμα για τη συμβολή τους στη διάσωση ανθρώπων.

Γνωρίζουμε ότι δεν λειτούργησε ως τυπικός υπάλληλος του δημοσίου κι αξιωματικός. Τα τελευταία χρόνια με αυταπάρνηση και με υπερβάλλοντα ζήλο διέσωσε χιλιάδες ανθρώπους. Άπλωσε τα χέρια σε κατατρεγμένους, οι οποίοι κινδύνευαν να πνιγούν. Είχε απέναντί τους ζευγάρια μάτια και χέρια ικεσίας και πόνου. Άκουσε τη λέξη βοήθεια σε πάρα πολλές γλώσσες.

Δεν αναρωτήθηκε τι ήταν ο θαλασσοβρεγμένος· χριστιανός, μουσουλμάνος ή βουδιστής; Είχε έγγραφα, νόμιμα ή πλαστά; Μετανάστης, πρόσφυγας, τυπικός ή μη. Ο απέναντι άλλος ήταν συνάνθρωπος κι ο Κυβερνήτης Παπαδόπουλος Άνθρωπος. Για Ανθρώπους σαν τον Κυριάκο έγραψε το ποίημα «Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος» ο Μανώλης Αναγνωστάκης.

Δεν έχεις καιρό

δεν έχεις καιρό για τον εαυτό σου

αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος.

Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος
μπορεί να χρειαστεί ν’ αφίσεις τη μάνα σου, την αγαπημένη
ή το παιδί σου.

Άνθρωποι είναι όλοι αυτοί, οι οποίοι, με τις ανιδιοτελείς πράξεις τους, διασώζουν τη τιμή του ανθρώπινου γένους, όταν αυτό πάει να καταπέσει.

Σήμερα, 15 Οκτωβρίου, που αρχίζουν τα μαθήματα, στις Δομές Εκπαίδευσης Προσφύγων, ανάμεσα στους μαθητές πρόσφυγες πρέπει να είναι κάποια από τα παιδιά που διέσωσε με το σκάφος του. Η εκπαίδευση ταπεινά τον ευχαριστεί.

Καλό κατευόδιο, καπετάνιε Άνθρωπε!

Σημείωση:

Τις ίδιες μέρες με έκπληξη, και περισσότερο με θλίψη, διαβάσαμε την ανακοίνωση συνδικαλιστών της ΕΛΜΕ Λέσβου, οι οποίοι προσελήφθησαν ως εκπαιδευτικοί, να αποδέχονται και να δίνουν νομικίστικη και σοφιστική ερμηνεία στον όρο «λαθρομετανάστης», {επομένως και τα παιδιά τους «λαθρομεταναστάκια»(;)}. Αν ο Κυβερνήτης Παπαδόπουλος σκεφτόταν τι είναι ο άλλος, ο οποίος κινδυνεύει στη θάλασσα, αν έχει χαρτιά, και κατά περίπτωση να απλώνει το χέρι για βοήθεια, μάλλον θα είχαν πνιγεί πολλοί.

Βαθύτατα λυπάμαι για όσους από την εκπαιδευτική κοινότητα έχουν τέτοιες απόψεις, μη συμβατές με την ιδιότητα του δασκάλου.

Α.Κ.