Τα ερώτημα απευθύνεται στους προύχοντες. Σε ποιους από αυτούς για να μας καταλαβαίνει και ο κοσμάκης που διαβάζει;
Όσους έχουν πόστα εξουσίας. Οι περιφερειακοί και δημοτικοί άρχοντες, οι πρόεδροι, όλοι αυτοί οι οποίοι πρέπει να ακούνε, πρέπει να διαβάζουν, πρέπει να μελετούν, για να διορθώσουν όσα μπορούν, στραβά και ανάποδα, γιατί δοτοί και εκλεγμένοι για αυτό τάχθηκαν. Να λύνουν τα προβλήματα του λαού. Και τα λέω εγώ ο γράφων, γιατί διακρίνω ότι για τις συνεδριάσεις, τις συναυλίες, τις επισκέψεις και τις διάφορες άλλες παραστάσεις οι προύχοντες και χρόνο έχουν και διάθεση και βλέπουν και ακούνε. Meeting, briefing, happening, shopping όλα τα ξέρουν, παντού πάνε και δεν φαίνεται η ασθένεια αυτή του οργανισμού τους. Πως γίνεται όμως όταν βλέπουν εικόνες στην τηλεόραση, ακούνε ομιλίες από το ραδιόφωνο, διαβάζουν τις εφημερίδες, τους ενημερώνουν οι συμβουλάτορες τους για καταγγελίες και άλλα πολλά και διάφορα, να αδιαφορούν ή να παθαίνουν εκείνη τη στιγμή βαρηκοΐα, μυωπία, πρεσβυωπία, εθελοτύφλωση και αγραμματοσύνη;
Μερικά παραδείγματα για του γραπτού λόγου το αληθές.
1) Εμφανίζεται ένας καθηγητής συνταξιούχος στην Τηλεόραση Μυτιλήνης με όνομα και επώνυμο, γνωστός και μη εξαιρετέος, ο κος Παράσχος Τσαϊρης, ο οποίος επίσημα και υπεύθυνα καταγγέλλει ότι στην πλαζ Τσαμάκια που ανήκει πλέον στη δικαιοδοσία του Δήμου Λέσβου το νερό το χρησιμοποιεί κανείς με το λάστιχο και όχι με το τηλέφωνο του ντους γιατί δεν υπάρχει για να πλυθεί. Τα αποδυτήρια δεν κλείνουν γιατί έχουν χαλάσει οι πόρτες. Οι ξαπλώστρες είναι ξεσκισμένες και δεν έχουν αντικατασταθεί. Η πλαζ είναι γεμάτη αχινούς και οι περισσότεροι που μπαίνουν μέσα στο νερό έχουν πρόβλημα. Και πέραν όλων αυτών κανένας έλεγχος δεν υπάρχει εκεί που οι επισκέπτες – λουόμενοι αφήνουν και ένα κάποιο εισιτήριο για τα έσοδα του Δήμου. Το άκουσαν; Δεν το άκουσαν οι δημοτικοί άρχοντες; Το πρόσεξαν; Δεν το πρόσεξαν οι συμβουλάτορες τους; Έγινε ή δεν έγινε κάποια βελτίωση για τις συνθήκες διαμονής των λουομένων; Υπάρχει ή δεν υπάρχει απάντηση;
2) Όλοι ξέρουμε τι θα πει νερό. Είναι δημόσιο αγαθό και πρέπει να υπάρχει, ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες που δεν υπάρχουν βροχές και δεν υπάρχουν αποθέματα. Για αυτό και πρέπει να περιοριστεί η σπατάλη. Αν το καθένας σπαταλά το νερό σε ένα μικρό κήπο που έχει ή στο μπαλκόνι με τις γλάστρες που φυτεύει από λουλούδια μέχρι ντομάτες και πιπεριές ή χύνει το νερό στους δρόμους, σπάταλα, απεριόριστα, τότε μια ωραία πρωία θα πλενόμαστε με εμφιαλωμένα νερά και θα ρίχνουμε στις τουαλέτες τα απόνερα και θα έχουμε συνέχεια τις γνωστές πορείες, διαμαρτυρίες για τη λειψυδρία που γίνεται επειδή υπάρχει σπατάλη. Και ορθώς η ΔΕΥΑΛ η οποία έγινε ΔΕΥΑΜ περιορίζει το νερό τις νυχτερινές ώρες για να κάνουν μια κάποια οικονομία αλλά αν δεν υπάρξει παρέμβαση των αρχών και εννοώ συγκεκριμένα του Δήμου με πρόστιμα μέχρι κόψιμο του νερού σε αυτούς που πραγματικά κάνουν σπατάλη, τότε όλοι μαζί θα πληρώσουμε τη ζημιά γιατί δεν θα έχουμε νερό. Όταν λοιπόν γίνονται επίσημες καταγγελίες ότι η κυρία τάδε στην οδό Αγίου Γεωργίου ή στον Άγιο Συμεών ή στην Κουλμπάρα παίρνει το λάστιχο το πρωί και αρχίζει να πλένει πόρτες, παράθυρα, πεζοδρόμια, μπαλκόνια, να ποτίζει κήπους και γλάστρες, να επανέρχεται μεσημβρινές ή απογευματινές ώρες και να ξανακάνει το ίδιο και να τρέχουν τα νερά στο δρόμο μέσα και να πλημμυρίζει η οδός Αγίου Γεωργίου και ο Άγιος Συμεών από τα απόνερα, τότε γιατί οι αρχές, οι άρχοντες, οι προύχοντες αυτού του τόπου, που έχουν εξουσιοδοτηθεί να προστατεύουν τον πολίτη και να του κάνουν τη ζωή καλύτερη δεν επεμβαίνουν ώστε να περιορίσει ο οποιοσδήποτε αυτή τη σπατάλη που είναι προκλητική και για τους γείτονες; Γιατί επειδή ο άνθρωπος είναι μιμητικό ζώον (λογικό ή παράλογο είναι άλλη φιλοσοφία) η γειτόνισσα που βλέπει την απέναντί της να πλύνει τα παράθυρα και την πόρτα με το νερό της βρύσης θα κάνει το ίδιο και η σπατάλη θα πολλαπλασιαστεί. Και μια και δεν θα υπάρχει η επέμβαση λογικό και φυσικό είναι όλοι αυτοί οι κύριοι και οι κυράδες να πουν αφού το αφήνει ο δήμος θα πει ότι έχουμε νερό. Τρέχα να βρεις λογική με τον δίαυλο του παραλογισμού. Τι κάνει λοιπόν ο δήμαρχος και η ΔΕΥΑΛ; Επεμβαίνουν ή όχι; Ακούνε ή δεν ακούνε;