Δεκάδες περιοδικά Τέχνης έχουν τα μάτια τους στραμμένα στον Μόλυβο εξαιτίας αυτού του enfant terrible της Μυτιλήνης που ακούει στο όνομα Νικόλας Βαμβουκλής. Το insidedtory, τα ΝΕΑ , η Καθημερινή, το περιοδικό Popaganda και άλλα Μέσα αναφέρονται την πρωτοποριακή έκθεση της K -Gold Gallery με αφιερώματα και εκτεταμένα ρεπορτάζ. Το cozyvibe και η Μαρία Μυλωνά μίλησαν με τον ιδρυτή της K-Gold Temporary Gallery και επιμελητή τέχνης στις συλλογές της Fabrica / Benetton Group που αυτό το καλοκαίρι παρουσιάζει μέσα από την γκαλερί του, το εικαστικό πρότζεκτ “To Σώμα είναι η Νίκη και η Ήττα των Ονείρων” (από το ομότιτλο ποίημα της Κατερίνας Αγγελάκη Ρουκ), σε συνεργασία με τη Δημοτική Πινακοθήκη Μήθυμνας.
Μιλήστε μας για τη νομαδική πλατφόρμα σύγχρονης τέχνης K-Gold Temporary Gallery. Ποια τα χαρακτηριστικά που τη διακρίνουν και τη διαφοροποιούν σε σχέση με άλλες γκαλερί;
Η K-Gold Temporary Gallery αποτελεί μια μη κερδοσκοπική πλατφόρμα, που προάγει τη “ζύμωση” του τοπικού πληθυσμού της Λέσβου με τον σύγχρονο πολιτισμό. Μέσα απο μια σειρά δράσεων, που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων εκθέσεις, προβολές, performances και εργαστήρια, προσπαθούμε να στηρίξουμε οχι μόνο την νέα καλλιτεχνική παραγωγή αλλά και την εκπαιδευτική δραστηριότητα. Η γκαλερί δεν περιορίζεται σε έναν χώρο, αλλά καταλαμβάνει και ενεργοποιεί εναλλακτικές τοποθεσίες, τόσο δημόσιες όσο και ιδιωτικές για τις ενέργειες της.
Arcangelo Sassolino, Damnatio Memoriae, 2016. Courtesy Rolando Anselmi, Berlin | Rome and the artist
Alix Marie, Les Gatiantes, 2016. Courtesy the artist
Η Λέσβος, όπου και αποτελεί την έδρα της γκαλερί από το 2014 είναι πια ένα “καζάνι” που “βράζει”, δεδομένης της ύπαρξης του προσφυγικού. Πώς έχει επηρεάσει η νέα πραγματικότητα την καλλιτεχνική παραγωγή του νησιού αλλά και το αντίστροφο; Μπορεί η Τέχνη να αποτελέσει ένα “αποκούμπι” για τον ανθρώπινο πόνο;
Διανύουμε μια περίοδο παγκόσμιας ανθρωπιστικής κρίσης. Τα τελευταία χρόνια έχουμε γνωρίσει πολλούς διεθνείς καλλιτέχνες, των οποίων το έργο πραγματεύεται θέματα και υλικά που αφορούν τη μετανάστευση, την εντοπιότητα, την εκτόπιση. Η Τέχνη αποτελεί ένα πολύ ισχυρό “εργαλείο” ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για κάθε κοινωνικό θέμα. Αντικατοπτρίζει καίριους προβληματισμούς και κατέχει ρόλο κοινωνού, στη μετάδοση γνώσης και την αφύπνιση των πολιτών.
Τι πραγματεύεται το εικαστικό project “Το Σώμα είναι η Νίκη και η Ήττα των Ονείρων” που θα πραγματοποιηθεί στην γκαλερί τους μήνες Αύγουστο και Σεπτέμβριο; Τι ξεχωριστό πρόκειται να βιώσουν οι επισκέπτες της έκθεσης;
Για το καθιερωμένο μας καλοκαιρινό πρότζεκτ, φέτος προσκάλεσα την Δρα. Αθηνά Χατζή να επιμεληθεί την έκθεση σε συνεργασία με τη Δημοτική Πινακοθήκη Μήθυμνας. Συμμετέχουν 15 διεθνείς καλλιτέχνες, οι οποίοι εξερευνούν το ανθρώπινο σώμα ως πεδίο δόξας και πεδίο μάχης, ως νίκη και ήττα. Οι επισκέπτες θα βιώσουν μια ιδιαίτερα πολυαισθητηριακή εμπειρία, η οποία περιλαμβάνει έργα σε ποικίλα μέσα (μεταξύ άλλων βίντεο, εγκαταστάσεις, βιβλία αλλά και performance) που συνοδεύονται απο μια σειρά αποσπασμάτων λογοτεχνίας απο την Έμιλυ Ντίκινσον έως τον Τίτο Πατρίκιο.
Christos Mouchas, I see you, 2017. Courtesy K-Gold Temporary Gallery and the artist
Lito Kattou, Them, 2016. Courtesy the artist
Το 2015 η K-Gold Temporary Gallery διακρίθηκε ως Καινοτόμος Ευρωπαϊκή Πρωτοβουλία από το Nantes Creative Generations. Ποια η θέση της καινοτομίας στην Τέχνη του σήμερα και πώς αυτή εντάσσεται στις δράσεις της δικής σας γκαλερί;
Πέρα απο τη τοπική της δράση, η Κ-Gold Temporary Gallery ταξιδεύει στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Η διάκριση απο το NCG ήρθε μετά τη περιοδεία μας σε 6 ευρωπαϊκές χώρες με τη συμμετοχική performance “Fragmenta”, που εξέταζε πώςκινούνται οι πολίτες σε δημόσιους χώρους. Θεωρώ οτι η καινοτομία στη σύγχρονη τέχνη έγκειται στην επικοινωνία της. Βασικός μας στόχος είναι να εισαγάγουμε, να εξοικειώσουμε, να γεφυρώσουμε. Με ικανοποιεί η περιέργεια των επισκεπτών μας και χαίρομαι που μπορούμε πλέον να μιλάμε για ανάπτυξη κοινού για τη σύγχρονη τέχνη στην ελληνική περιφέρεια.
HART+LËSHKINA, Beyond the clouds, 2016. Courtesy the artists
Andreas Stylianoudakis, Metronome, 2012. Courtesy the artist