Search

Επιστρέφουν οι “Θεόφιλοι” αλλά ΔΕΝ τοποθετούνται για έκθεση στο κοινό

Φαίνεται να δέχθηκαν μεγάλες πιέσεις από τον Αντιδήμαρχο Πολιτισμού του Δήμου Λέσβου οι υπεύθυνοι  της  Διεύθυνσης   Συντήρησης του Υπουργείου Πολιτισμού για να επιστρέψουν οι 40  πίνακες  του Θεόφιλου άρον άρον μέσα στην προεκλογική περίοδο…

Να υπενθυμίσουμε ότι για την μεταφορά -επιστροφή τους χρειάστηκε το ποσό των 25.000 ευρώ,  ενώ το αξιοπερίεργο είναι  το  ότι οι πίνακες δεν μπορούν να εκτεθούν άμεσα αφού σύμφωνα με το Κ.Σ.Ν.Μ. για να  εκτεθούν στο Μουσείο, πρέπει αρχικά  να ολοκληρωθεί για το Μουσείο  η μουσειολογική  μελέτη και να προστεθεί  η ειδική προθήκη  σε κάθε έργο σύμφωνα πάντα με τις τεχνικές προδιαγραφές των ειδικών του Τμήματος Συντήρησης του αρμόδιου Υπουργείου,το οποίο  βέβαια είχε αναλάβει και αυτό το κομμάτι της εργασίαςτων προθηκών από ειδικά  αντιθαμβωτικά υλικά, που προστατεύουν τα έργα από την πάροδο των χρόνων και τις υπεριώδεις ακτίνες.

Ας πάρουμε όμως  τα πράγματα με τη σειρά …

Οι πίνακες του Θεόφιλου που ταξίδεψαν για την  Αθήνα, μέσα από τα έμπειρα χέρια των  ειδικών  βγήκαν  από τα τελάρα τους, συντηρήθηκαν, μπήκαν σε ειδικό υπόστρωμα από αντιόξινο ύφασμα, καθαρίστηκαν  και αντιμετωπίστηκαν ως μοναδικά αντικείμενα τέχνης φιλοτεχνημένα σε ύφασμα με φυσική βαφή.

Η αρχική συμφωνία ήταν να επιστρέψουν τα έργα  το Μαϊο του ’13, όμως κάποιες σοβαρές φθορές  σε 11 από τα έργα  άλλαξαν την ημερομηνία  επιστροφής τους ,αφού υπήρχε δεσμευμένο  το ποσό των 25.000 ευρώ προκειμένου να επιστρέψουν όλα μαζί τα συντηρημένα έργα, με ένα ειδικό φορτίο και   το σημαντικότερο… με ένα κόστος !

Αυτή τη στιγμή και όπως φαίνεται μετά από πιέσεις του Αντιδημάρχου  επέστρεψαν “μετά βαΐων και κλάδων” τα 40 έργα τα οποία θα πρέπει κατόπιν διαγωνισμού να δοθούν σε ειδικό που θα αναλάβει να φτιάξει τις προθήκες τους, σύμφωνα πάντα με τις υποδείξεις των ειδικών από την Αθήνα  για να μπορέσουν να εκτεθούν.

  •  Ποιος όμως θα μπορέσει να αναλάβει εδώ  αυτή την ειδική εργασία;
  • Πώς τα έργα αυτά  και με ποιο πρωτόκολλο θα κρατηθούν  σε ιδιωτικό χώρο   και πως θα φυλαχθούν ;
  • Προς τι όλη αυτή η κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος αφού  σε λίγο διάστημα και ίσως  μέχρι τέλος του μήνα θα πρέπει να δοθούν άλλες  25.000 ευρώ για να επιστρέψουν και τα υπόλοιπα 11 έργα που συντηρούνται;
  • Πως και με ποιο κωδικό χρημάτων θα μεταφερθούν και τα υπόλοιπα έργα του Μουσείου τα οποία βρίσκονται εκτεθειμένα αυτή τη στιγμή ενώ είχε συμφωνηθεί να μεταφερθούν μόλις επιστρέψουν  τα πρώτα έργα ;

 

Για την ιστορία θα πρέπει να αναφέρουμε ότι για τη συλλογή  των Θεόφιλων που συντηρήθηκε στην Αθήνα είχε ενδιαφερθεί προσωπικά ο τ .Υπουργός Πολιτισμού  κος Γερουλάνος προκειμένου να εκτεθεί η συλλογή στο Μουσείο Μπενάκη παραχωρώντας μάλιστα και στο Δήμο αντισταθμιστικό όφελος από την  ιστορική  αυτή έκθεση που θα φιλοξενούσε …

Σαφώς  λοιπόν και χωρίς πολλά λόγια  καταλαβαίνουμε για ακόμη μια φορά ότι ο πολιτιστικός πλούτος του νησιού γίνεται  προεκλογικό αντικείμενο στα χέρια αυτοδιοικητικών που δεν φαίνεται να αντιμετωπίζουν την τέχνη με την ευαισθησία που της αρμόζει..