Το «4.1 Miles» που βρίσκεται στη λίστα με τα πέντε υποψήφια για Όσκαρ ντοκιμαντέρ μικρού μήκους καταγράφει τις δραματικές επιχειρήσεις των Λιμενικών Αρχών της Λέσβου και του κυβερνήτη Κυριάκου Παπαδόπουλου, να σώσουν τους πρόσφυγες που προσπαθούν να φτάσουν στις ακτές του ελληνικού νησιού από τα τουρκικά παράλια.
Oπως επισημαίνει η Δάφνη Ματζιαράκη στο κείμενο που συνοδεύει το ντοκιμαντέρ της, σε ανάρτηση στη New York Times (28/9/2016): «Η ταινία καταγράφει την κρίσιμη στιγμή ανάμεσα στη ζωή και το θάνατο, εκεί όπου ανεξάρτητα από πολιτικές πεποιθήσεις, φόβους ή προετοιμασία, κάποιοι άνθρωποι θα ξεπεράσουν τον εαυτό τους για να σώσουν έναν ξένο».
Η ανάλυση των φετινών υποψηφιοτήτων από τους συνεργάτες μας Cinefreaks
Με την ισοφάριση του ρεκόρ του Τιτανικού και του All About Eve με 14 υποψηφιότητες, το La La Land ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής της ανακοίνωσης των υποψηφιοτήτων των Oscar, με τα Arrival και Moonlight να ακολουθούν (με 8 υποψηφιότητες το καθένα), και πιο πίσω τα Hacksaw Ridge, Lion και Manchester by the Sea (από 6 υποψηφιότητες) με τα Fences και Hell or High Water να έχουν από τέσσερις αλλά να είναι υποψήφια για καλύτερη ταινία. Την λίστα των 9 (για φέτος) για την Καλύτερη ταινία συμπληρώνει το Hidden Figures.
Ελληνικό ενδιαφέρον με την υποψηφιότητα των Γιώργου Λάνθιμου και Ευθύμη Φιλίππου για το Οσκαρ σεναρίου με τον Αστακό. Ο Έλληνας σκηνοθέτης προτείνεται για δεύτερη φορά για Oscar. Πρώτη του ήταν ο Κυνόδοντας, σαν ξενόγλωσση ταινία.
Πάμε να δούμε τα περίεργα και τις εκπλήξεις των υποψηφιοτήτων:
- Η Isabelle Huppert κέρδισε την υποψηφιότητα για Οσκαρ στον A Ρόλο, όμως το Elle, δεν προτάθηκε για καλύτερη ξένη ταινία, αφήνοντας ανοιχτό τον δρόμο στο Toni Erdmann και την Γαλλίδα ηθοποιό με ελαφρώς λιγότερες πιθανότητες να διεκδικήσει το βραβείο επί ίσης όροις απένταντι στα φαβορί Emma Stone για το La La Land και Natalie Portman για το Jackie. Στις γυναίκες αίσθηση προκαλεί η απουσία της Amy Adams, αλλά και η παρουσία της Meryl Streep, ενώ καλοδεχούμενη είναι η υποψηφιότητα της Ruth Nega για το κατά τα άλλα αγνοημένο Loving.
- Σε μόλις μία υποψηφιότητα περιορίστηκε το Silence του Martin Scorsese, για την φωτογραφία του.
- To Nocturnal Animals ήταν ένα από τα σνομπ της ακαδημίας καθώς ενώ τα BAFTA του έδωσαν 8 υποψηφιότητες, τελικά προτάθηκε μόνο για ένα Οσκαρ, με αυτό να είναι στον Β ρόλο για τον Michael Shannon. Ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι ότι για την ίδια ταινία ο Shannon δεν ήταν υποψήφιος για Χρυσή Σφαίρα. Αντίθετα ήταν υποψήφιος ο Aaron Taylor Johnson o οποίος μάλιστα κέρδισε την Χρυσή Σφαίρα, δεν θα έχει όμως καν την ευκαιρία να διεκδικήσει το Οσκαρ.
- To Deadpool αν και προσπάθησε πολύ δεν έγινε (ευτυχώς) η πρώτη ταινία σουπερήρωα που θα πάρει υποψηφιότητα καλύτερης ταινίας.
- To Jackie αν και ξεκίνησε σαν φαβορί στην κούρσα, έμεινε πολύ πίσω και έτσι έχει μόνο 3 υποψηφιότητες με μόνο την πρωταγωνίστριά του σε σημαντική κατηγορία. Χαράς ευαγγέλια για την Emma Stone που μπορεί να ελπίζει σε μία σκούπα για το La La Land.
- Μια που είπαμε για La La Land, θα έχει την ευκαιρία να σπάσει το ρεκόρ του Τιτανικού και του Ben Hur στις κατακτήσεις Οσκαρ, καθώς το ρεκόρ σε αυτές είναι το 11. Βέβαια έχει δύο υποψηφιότητες στην ίδια κατηγορία (τραγούδι) άρα το άνω όριό του είναι το 13, αντί το 14 που είναι οι υποψηφιότητές του. Δύσκολα πάντως θα κερδίσει ο Ryan Gosling, ενώ μεγάλος θα είναι ο ανταγωνισμός στην σκηνοθεσία και το σενάριο… χωρίς να αποκλείεται ένα sweep αντίστοιχο με των Σφαιρών πoυ θα δώσει στο μιουζικαλ γύρω στα 8-10 βραβεία.
- To Hidden Figures αποτελεί μία από τις ευχάριστες εκπλήξεις με 3 υποψηφιότητες και κυρίως γι’ αυτήν για καλύτερη ταινία. Μαζί με τα Fences και Moonlight, αποτελεί την τριάδα των ταινιών με μαύρους πρωταγωνιστές που κλέβουν την παράσταση στα Oscars με το OscarsSoWhite να μην επαναλαμβάνεται φέτος καθώς στους ηθοποιούς έχουμε υποψηφιότητες για Denzel Washington καιViola Davis (Fences), Ruth Nega, (Loving), Octavia Spencer (Hidden Figures) και Mahershala Ali (Moonlight)
Οι υποψηφιότητες
Καλύτερη Ταινία
- “Arrival”
- “Fences”
- “Hacksaw Ridge”
- “Hell or High Water”
- “Hidden Figures”
- “La La Land”
- “Lion”
- “Manchester by the Sea”
- “Moonlight”
Καλύτερος Σκηνοθέτης
- Denis Villeneuve, “Arrival”
- Mel Gibsion, “Hacksaw Ridge“
- Damien Chazelle, “La La Land”
- Barry Jenkins, “Moonlight”
- Kenneth Lonergan, “Manchester by the Sea”
Καλύτερη Ηθοποιός σε Α Ρόλο
- Emma Stone, “La La Land”
- Natalie Portman, “Jackie”
- Ruth Nega, “Loving”
- Meryl Streep, “Florence Foster Jenkins”
- Isabelle Huppert, “Elle”
Καλύτερος Ηθοποιός σε Α Ρόλο
- Casey Affleck, “Manchester by the Sea”
- Andrew Garfield, “Hacksaw Ridge”
- Ryan Gosling, “La La Land”
- Viggo Mortensen, “Captain Fantastic”
- Denzel Washington, “Fences”
Καλύτερη Ηθοποιός σε Β Ρόλο
- Viola Davis, “Fences”
- Naomie Harris, “Moonlight“
- Nicole Kidman, “Lion”
- Octavia Spencer, “Hidden Figures”
- Michelle Williams, “Manchester by the Sea”
Καλύτερος Ηθοποιός σε Β Ρόλο
- Mahershala Ali, “Moonlight”
- Jeff Bridges, “Hell or High Water”
- Lucas Hedges, “Manchester by the Sea”
- Dev Patel, “Lion”
- Michael Shannon, “Nocturnal Animals”
Καλύτερη Φωτογραφία
- “Arrival”
- “La La Land”
- “Lion”
- “Moonlight”
- “Silence”
Καλύτερο Διασκευασμένο Σενάριο
- “Lion,” by Luke Davis
- “Arrival,” by Eric Heisserer
- “Moonlight,” by Barry Jenkins
- “Hidden Figures,” by Theodore Melfi and Allison Schroeder
- “Fences,” by August Wilson
Καλύτερο Πρωτότυπο Σενάριο
- “Manchester by the Sea,” by Kenneth Lonergan,
- “Hell or High Water,” by Taylor Sheridan
- “La La Land,” by Damien Chazelle
- “20th Century Women,” Mike Mills
- “The Lobster,” by Efthymis Filippou and Yorgos Lanthimos
Καλύτερος Σχεδιασμός Παραγωγής
- Arrival (Patrice Vermette)
- Fantastic Beasts and Where to Find Them (Stuart Craig)
- Hail Caesar
- La La Land (Sandy Reynolds-Wasco, David Wasco)
- Passengers (Guy Hendrix Dyas)
Καλύτερο Ντοκιμαντέρ
- “Fire at Sea”
- “I am Not Your Negro”
- “Life Animated”
- “OJ: Made in America”
- “13th”
Καλύτερη Ξενόγλωσση ταινία
- “Land of Mine”
- “A Man Called Ove”
- “Salesman”
- “Tanna”
- “Toni Erdmann”
Καλύτερο Animation
- “Kubo and the Two Strings”
- “Moana”
- “My Life as a Zucchini”
- “The Red Turtle”
- “Zootopia”
Καλύτερο Μοντάζ
Καλύτερο Editing Ήχου
- “Arrival”
- “Deepwater Horizon”
- “Hacksaw Ridge”
- “La La Land”
- “Sully”
Καλύτερο Mixing Ήχου
- “Arrival”
- “Hacksaw Ridge”
- “La La Land”
- “Rogue One: A Star Wars Story”
- “13 Hours”
Καλύτερο Soundtrack
- Jackie (Micachu)
- La La Land(Justin Hurwitz)
- Lion (Dustin O’Halloran, Hauschka)
- Moonlight (Nicholas Britell)
- Passengers (Thomas Newman)
Καλύτερο Τραγούδι
- “City of Stars” (“La La Land”)
- “How Far I’ll Go” (“Moana”)
- “Audition (The Fools Who Dream)” (“La La Land”)
- “The Empty Chair” (“Jim”)
- “Can’t Stop the Feeling!” (“Trolls”)
Καλύτερα Ειδικά Εφέ
- Rogue One: A Star Wars Story
- The Jungle Book
- Doctor Strange
- Deepwater Horizon
- Kubo and the Two Strings
Makeup and hairstyling
- “A Man Called Ove”
- “Star Trek Beyond”
- “Suicide Squad”
Κουστούμια
- Mary Zophres, “La La Land“
- Madeline Fontaine, “Jackie“
- Consolata Boyle, “Florence Foster Jenkins“
- Colleen Atwood, “Fantastic Beasts and Where to Find Them”
- Joanna Johnston, “Allied”
Καλύτερο Μικρού Μήκους Animation
- “Blind Vashya”
- “Borrowed Time”
- “Pear Cider and Cigareets”
- “Pearl”
- “Piper”
Στην πεντάδα και το γυρισμένο στη Λέσβο μικρού μήκους ντοκιμαντέρ της ης Δάφνης Ματζιαράκη «4.1 Miles»
Καλύτερο Μικρού Μήκους Ντοκιμαντέρ
- “Extermis”
- “4.1 miles”
- “Joe’s Violins”
- “Watani: My Homeland”
- “The White Helmets”
Καλύτερη Μικρού Μήκους – Live Action
- Ennemis Intérieurs – Sélim Azzazi
- La Femme et le TGV – Timo von Gunten and Giacun Caduff
- Silent Nights – Aske Bang and Kim Magnusson
- Sing – Kristof Deák and Anna Udvardy
- Timecode – Juanjo Giménez